Alla inlägg under juli 2011

Av istarte - 29 juli 2011 19:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 29 juli 2011 12:42

yepp det fattades bara att mitt stackars kök skulle bli fuktskadat :P

men men alingsåshem får faktiskt skylla sig själva när dom inte vart nogrannare med vad som behövde åtgärdas från första början :P då kanske dom lär sig en läxa till nästa gång dom ska renovera :P


för övrgt så får jag sitta hemma å trycka hela dagen.. ngn gång under dagens lopp ska han komma tillbaka med ngt som tydligen fattades till vaskarna, det är därför det läckt från första börja tydligen.

så man sitter här hemma med en rastlös saga, fast nu har hon dock för stunden fastnat framför teletubbies som går på teven, kanske skulle införskaffa sig lite sånna flmer så man kan få ngt gjort här hemma :P


hon är inne i ngn period när det nästan bara e mamma som gäller, hon hänger i mina ben, drar i mina armar för att jag ska vara med henne, hon ska sitta vid mig hela tiden å springer runt mina fötter så jag bokstavligt talat snubblar på henne  

så jag får inte gjort så himla mkt, allt jag gör tar 3 gånger så lång tid å blir bara halvfärdigt typ..

men nu har jag iaf fått städat lite i garderoben så snart ska jag börja vika tvätt om inte saga ska hjälpa till å ovika den :P 

Av istarte - 27 juli 2011 09:43



Har känt av en illa dold sarkasm, och faktum är att detta irriterar mig inte ens det minsta det gör bara att jag satt å smålog lite för mig själv :P för ska sanningen fram så roar det mig faktiskt lite grann.


det som roar mig mest är när en människa är så full av övertygelse att han/hon har så himla mkt mer å att det är så himla mkt bättre, så den dagen det faller i spillror kommer dom få det riktigt svårt,


egentligen tror jag det handlar om ngn form av övertygelse för sig själv bara för att dom bryr sig så himla mkt om vad andra tycker och hur andra uppfattar dom, dom vill ha sånt andra vill ha, och när ngn inte har det tror dom sig ha ngn form av rätt att fnysa å höjja näsan i vädret.


haha okej varsegod, tror min vardag har 1000 gånger mer att erbjuda till själen än 1000 fina meteriella saker :P jag kan njuta av att vara stolt över mig själv på riktigt, jag kan njuta av att ha äkta vänner, folk som verkligen älskar mig, som jag verkligen älskar tillbaka, jag har 2 underbara barn som gör hela min värld, så om sarkasm riktas mot mig så tror jag mer på ngn form av egentlig avundsjuka faktiskt, för jag har mkt många inte har, och jag har en otrolig styrka som människa,


detta ger nog livet så himla mkt mer än saker som bara syns utåt :D

haha so bring it on then :P

ge mina dagar lite att roa sig åt :P


//annelie   

Av istarte - 26 juli 2011 09:33

världen är grå.. ingen sommar ingen sol som det ser ut idag,

ingen glädje heller, inte den du får av solsken, för vad gör en inte på glatt humör

om inte solsken, vad gör att saker känns lättare om inte solsken?

och inget solsken här inte.. så vad gör vi åt saken??



Det ligger lite av sanning i det påståendet, så jag ska försöka hitta min innre sol idag och komma till jobbet med ett bra humör hade jag tänkt, glad musik pumpar ut mina högtalare, kaffet intas, snart en dush å få fräsha till sig innan jobbet,

serviceanmälan är gjord till alingsåshem, så jag slipper tänka på det..


det är tisdag och ii morgon kommer mina gryn hem <3


i morgon har halva veckan gått mer eller mindre,, får väl se hur denna veckan slutar, en vecka försvinner fort som sagt. tid finns det inte alltid gott om så vad gör man?? antingen slår man slag i saker å ser hur det blir.. eller så låter man saker å ting bero å rinna ut ur sanden...


nää nu tänker jag med alldeles för mkt... å nu ska jag ta tag i min morgon

//annelie 


Av istarte - 26 juli 2011 00:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 25 juli 2011 19:54

idag är en jobbig dag, vet varken ut eller in, det känns som om mitt innre klyvs mitt itu, som om kroppen liksom inte kan bestämma sig för hur den ska känna.. det har inte hänt ngt speciellt alls, inget som gjort mig upprörd, inget som gjort mig överlycklig heller för den delen fast dagen har ändå vart bra, men likt förbannat kan jag inte känna ngn direkt glädje idag, känns som värsta klumpen i magen, som om man oroar sig,


fast jag oroar mig inte över ngt, det är bara min kropp som inte vill fungera idag. den gör inte som jag vill, försöker få bort den jobbiga känslan genom att göra saker, tänka på possitiva saker,glaa saker, men det vill inte fungera,


det är som om jag är på bristningsgränsen till ngt jag inte vet om själv,

och det bara tynger mer å mer, tynger å tynger..


får väl bita ihop, jag vet att det går över, det säger mitt sund förnuft och vetande, men denna känslan är rent ut sagt överjävla jobbig...

men i morgon e det en ny dag med nya tag.

Av istarte - 20 juli 2011 14:18

yepp de har jag gjort idag, mindre roligt, men det va vissa saker jag kände behövdes, så som dörsstopp man sätter på handtagen så inte ungarna förstör mer tapeter eller dörrar för den delen. ett överkasst, lite hängare till handukar å dylkt som fattats, å krokar som jag ska försöka ge mig på å montera i balkong dörren så jag iaf kan ha den liite öppen utan att behöva passa så inte saga slänger ut massa saker från balkongen, å sen spikklammrar,


Kanske inte sådär jätte roliga inköp men som sagt,


nu står maten i ugnen, idag blir det simpla enkla kyckling spett med annanas, men det funkar det med, sen när barnen åkt ska jag städa,diska, fixa en kabel så den sitter där den ska, kolla tvätt tid och sen ta en låång skön dush med å raka mina ben :P lite egen lyx sådär =) å egen lyx för mig är tex en lååång skön dush utan att känna att man har bråttom.


ska iaf ringa mormor å säga att jag inte kan åka ut till mamma idag.

hon får bli sur en jag orkar helt enkelt inte


//annelie

Av istarte - 20 juli 2011 14:18

yepp de har jag gjort idag, mindre roligt, men det va vissa saker jag kände behövdes, så som dörsstopp man sätter på handtagen så inte ungarna förstör mer tapeter eller dörrar för den delen. ett överkasst, lite hängare till handukar å dylkt som fattats, å krokar som jag ska försöka ge mig på å montera i balkong dörren så jag iaf kan ha den liite öppen utan att behöva passa så inte saga slänger ut massa saker från balkongen, å sen spikklammrar,


Kanske inte sådär jätte roliga inköp men som sagt,


nu står maten i ugnen, idag blir det simpla enkla kyckling spett med annanas, men det funkar det med, sen när barnen åkt ska jag städa,diska, fixa en kabel så den sitter där den ska, kolla tvätt tid och sen ta en låång skön dush med å raka mina ben :P lite egen lyx sådär =) å egen lyx för mig är tex en lååång skön dush utan att känna att man har bråttom.


ska iaf ringa mormor å säga att jag inte kan åka ut till mamma idag.

hon får bli sur en jag orkar helt enkelt inte


//annelie

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards