Alla inlägg under november 2011

Av istarte - 30 november 2011 23:15

yepp nu ska jag köra på en liten kickstatning här med

att tappa lite vikt, för som vanligt på höst å vinter går ja upp

å väger lite mer än vad jag vill, å slänger i mig massa skit rent ut sagt,

å även om det inte handlar om många kilon egentligen så gör dom mkt,

ni vet dom där handtagen som sätter sig på sidorna å arslet som blir ännu mer bredare :P


å eftersom det är jul nu å jag förmodligen kommer äta massa annat kickstartar jag lite innan

med å tappa vikt så man kan hålla sig på en lagom nivå,

för efter nyår ska jag ju även sluta äta godis, hrm hur nu det ska gå haha :P


så idag började jag köra lite grann med nutrilette,

ja ni får bua om ni vill men det fungerar faktiskt på mig,

så dagens vikt var iaf 62.9 kg.

å målet landar väl på hmm. 57-58 kanske där någonstanns,

å jag får ju min beskärda del av fysiska aktiviteter typ varje dag,

för jag sitter ju inte direkt stilla på dagarna,

så detta skall bli spännande,


 


Julpyntat lite i barnens rum idag :)



även gjort dessa idag :)



ooooch ÄNTLIGEN fått hem mina nya skor and i löööv them!!!!!   

Av istarte - 27 november 2011 22:15

Och det lackar mot jul,

tiden går så otroligt fort måste jag ju bara

påpeka, dagen har bestått av jobb,

rena rama stormen,


     



man kan ju påstå att det blåst lite grann, å ryktena sade att Det skulle bli värre inatt men här har det slutat vina utanför fönstret iaf, har fått hem julsakerna nu så idag har jag adventspyntat :P druckit min första julmust (dock inegn pepparkaka eller lussebulle) men jag har druckit glögg. mmm















Av istarte - 27 november 2011 11:18

Vill verkligen inte bege mig ut i detta vädret,

det blåser något sjukt mkt,

satt å rökte och tittade på 

björken vi har på gården å grenarna sträcker sig å slår som långa piskor,.

regnet smattrar ngt otroligt mkt mot rutan och det är bara jätte

grått,


hej hej och välkommen 1 advent.

Tur att det är jobbet man ska till annars hade jag aldrig gett mig ut i

denna sjuka stormen kan jag tala om.


Känner mig aningen mörbultat idag, ögonen är lite svullna

som dom blir när annelie somnar seeent.


Kan det vara så ibland att man har blivit så påverkad

av det man fått vara med om innan att det kan skapa känslomässiga felaktigheter

i nuet, förmodligen är det så, hur ska man bli av med sådana känslor?

hur ska jag klara av att uttrycka mig och faktiskt lära mig

att min kärlek inte tycker att jag det jag känner eller tänker är löjligt,

hur ska jag lära mig att uttrycka mig utan att känna att människor ska bli förbannade för att

jag har mina känslor?


det är nog det sista jag egentligen har att jobba på,

när det gäller mig själv, sen kommer jag vara komplett tror jag nog,


men det jag känner är inte fel,

och han blir inte arg, jag vet om detta,

men inte kroppen, kroppen är inte riktigt 

i symbios med huvudet,


tänk vad man kan bli påverkad av det som varit innan.

nästan lite som skadat gods kan jag känna mig ibland.


Min fina fina markus,

att jag har ngn som honom.

det är nästan ofattbart,

att jag förtjänar detta är helt

otroligt, helt underbart,


 

Av istarte - 26 november 2011 18:33

Snart är maten klar para pastan som ska kokas upp,

och min älskling borde komma genom dörren ganska så snart,

har fått diskat upp allt,

damsugit golven, satt upp 2 nya blommor i mitt sovrumsfönster,

jessie j spelar ur högtalarna och jag känner mig nöjd och belåten med min dag :)


jag känner mig allmänt nöjd med det mesta i mitt liv faktiskt,

jag refelkterar många gånger över det när jag loggar in på bloggen som så 

fint heter vilja orka, jag har verkligen orkat och det känns så himla bra :)


Av istarte - 26 november 2011 16:50

En Lördag som denna, tänkte köra ett litet blogginlägg

innan jag fortsätter med mina bestyr här hemma,

har satt upp dom enda julgardinerna jag har än så länge i vardagsummet, 

resten av puntet är hemma hos Patrik men jag får hämta det 

i morgon ef.kväll tror jag,


har plockat undan lite tvätt å hängt upp lite ny,

ska ta ett tag i köket strax å diska å plocka undan lite grann

för sen tänkte jag laga mat tills hjärtat hunnit hit,

och då vill ja ha det rent å snuggt i köket,


på jobbet idag har det vart kul men jäktigt, 

en himla ruljans på kunderna idag och alla våra kassor har gått varma

under tiden jag har varit där

plus ett besök från farbror blå :P


säger som alltid att det är roligt när det kommer mkt kunder :)

fick handlat lite grann på vägen hem med,

inte mkt men lite grann,


fört över 4000 på sparkontot gjorde jag nu med när jag ändå satt vid datorn,

skönt som fan att kunna göra så :)


nää nu ska jag pumpa mera musik och städa käöket :)

Av istarte - 25 november 2011 13:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 24 november 2011 16:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 24 november 2011 02:30

Öhhh va hände här egentligen? Klockan baraSprang sin väg och är nu halv tre på natten.Har precis lagt mig i bingen och är så trött så Det värker i ögonen, fastnade framför massa serierOch jag sin vanligtvis inte ens tittar på teve, skyller På Markus :p Det blåser som fan ute och enligt väder rapportenPå teve väntar storm å massa regn, fy fan jag hatarBlåst, tur man tillbringar några timmar på jobbet i helgenDå så man har ngt kul å göra iaf, Markus jobbar ju hanMed och slutar sent p kommer väl in till stan igen sent På.kvällen, så vad ska Annelie roa sig med mer då?Någon som vill hitta på ngt kanske? Hmm får väl se vad jag gör mer..Tvätta kanske vore på sin plats?Får väl se,Har för övrigt haft en kanon dag på jobbet,Dan har verkligen rusat i väg och försäljningen Har vart bra, kul! Sen har jag haft Thomas på besök vilket var Mycket mycket roligt! Så nu har Markus träffathonom med :) Gääsp nää dags för att sluta sina gröngula å sova,Snarka lite för att hämnas på hjärtat :p Nä men iaf krypa nära å sova,God natt till alla er som förmodligen sover nuNär jag skriver,

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards