Alla inlägg under augusti 2012

Av istarte - 30 augusti 2012 15:04

Jag har inte fått gjort ngt av det jag hade tänkt idag egentligen,

hade planerat att ringa vårdcentralen å få tid så jag kan införskaffa mig en skena till handleden..

men det har jag inte gjort, hade tänkt sätta mig och ringa runt till lite hyresvärdar, men det har jag inte gjort..

jag har bara inte orkat få tummen ur,


jag hade tänkt sätta mig och vika ihop all jävla tvätt så den kommer in i garderoberna,

men det har jag inte gjort,

jag hade tänkt diska den lilla disk som finns,

men det har jag inte gjort,

jag hade tänkt dusha,

men det har jag inte gjort,


så vad har jag gjort?


jag har suttit här vi datorn å lyssnat på massa musik, ngt jag älskar att göra,

jag har ätit en tallrik flingor, suttit vid fb å här på bloggplatsen,

satt på kaffe å druckit en kopp.

målat om mina naglar.


så vad ska jag göra nu?

joo jag ska gå å lägga mig å vila lite i min säng...

sammla lite krafter,

jag är trotts allt ledig å dom senaste dagarna på jobbet har vart jobbiga för att man inte känner sig helt hundra,

så ja... ja ska låta musiken fortsätta flöda ur mina högtalare å 

krypa under täcket.

för vad är härligare än det? :)


å så ska jag invänta min fina zara som kommer på kaffe vid 17 snåret :D



Av istarte - 30 augusti 2012 14:00

När man kommer hem, stiger innanför dörren,

luften som slår emot är instängd, oandad, stilla, orörd,

för det har återigen gått ett par dagar sedan man var hemma senast,

känner mig i det läget bara ganska modfälld,

jag finner inget nöjje i att dra in matkassen i köket å stoppa in i frysen,

känner inget nöjje i att fylla upp å veta att jag slipper tänka på det,

för maten jag har å handlar skulle lika gärna kunna räcka i 2 veckor som ligga i frysen i 2 månader..

 

det känns inge vidare kul...

 

Vandrar in i vardagsrummet å möts av synen av ton med tvättad tvätt som byggts i en alldeles för stor hög

och måste vikas, det känns inge kul, men man är tacksam över att man är hemma tillräckligt för att få tvättat

iaf, så man har rena kläder att hämta när man lastar ur den smutsiga,

det är alldeles för tråkigt att komma hem.....

 


jag som annars har älskat att komma hem, hem till mitt,

men nu är det bara jabbigt, jobbigt att flänga fram å tillbaka, det börjar truta på mig,

för jag känner mig mindre hemma här hos mig än där,

att det resulterar i att jag börjar känna mig sådär lite smått rotlös igen...

 

det ända jag vill nu för tiden är att ha ngt gemensamt, att veta att man kommer hem, för till vilken lägenhet jag

än går till finns hemma känslan aldrig där till 100%

jag vill ha "vårat" veta att jag hela tiden skall till ett å samma ställe,

mina barn vill mer hem till markus än hem till oss,

lite ironi i att min lägenhet är större men den som används mest är den mindre, å vi får egentligen inte plats 

på ett bra sätt i någon av dom :(

 

vad skall man göra, bara gå här å sväva å bara vänta på att det blir våran tur ngn gång tillslut.

det finns väl inte så mkt mer än så att göra...

 

Av istarte - 29 augusti 2012 08:40

Lå igger i sängen å tittar på snurre sprätt. Markus lämnar pojkarna och hämtar ut sin nya platta, ska vandra till jobbet om en halvtimme,

Jag har en sån jävla enveten förkylning, den vägrar ge sig, jag har drabbats av det ena efter det andra å vart kass i 2 veckor nu, suck, i förrgår somnade jag typ halv åtta på kvällen å sov hela natten, ( jag har annars svårt å somna) å ändå var jag så trött så jag la mig i soffan på lunchen igår å sov på jobbet,

Får hoppas det ger sig snart,

Nu har saga låt till Patrik, hon åkte igår min Lill fis <3
Å tindra åkte till Fredrik i söndags, hon vill verkligen inte åka ifrån mig sötnosen. Å det värker i hjärtat mer än någonsin nu för tiden mär det är dags att lämna ifrån mig mina flickor, tror jag har svårare

Av istarte - 17 augusti 2012 02:46

Det svänger fram och tillbaka på mig och mitt bloggande, men fick lite lust till att skriva igen efter zaras start av blogg :)

Just nu ligger jag i krisberedskap med en Alingsås kuriren å inväntar surrandet från en mkt irriterande pappa långben som gör att jag inte vågar somna med risk för anfall mot mig när jag sover, det där smattrandet mot väggar, tak å dylikt är rent ut sagt ett äckligt ljud,

Har legat sjuk denna veckan,
Ja verkligen jätte kul! NOT!!! Först en jävla hejdundrande förkylning, å sen magsjuka på det, är fortfarande inte helt frisk. Har så mkt slem imina luftrör som inte kommer upp, å hostan vill inte släppa, men energin är sakta på väg tillbaka å matlusten lika så.
Idag var första gången på flera dagar jag känt ngn form av hunger över huvud taget.

Fy vad trött jag är, att bara vaken strax
innan tre på natten är ingen hit vill jag lova,

Är numera åter på väg mot det blonda :)

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards