Alla inlägg under november 2013

Av istarte - 29 november 2013 09:46

Så var det dags idag,
I noltorpskyrkan samlades vi för att titta på våra små när dom sjöng :)

Bortsett från adventsfirandet,
Så kan jag tala om att jag inte är på topp, en jäkla irriterande rethosta,

En natt med
Lite sömn
En bråkig skrikig tindra
En saga som fick sova hos mig
Osv så jag känner mig som något katten släpat in

Av istarte - 29 november 2013 00:08

Ja ni,

Kvällen efter att jag fått barnen i säng å nattat våra 4, la jag mig en stund under täcket å fick upp värmen i kroppen lite, flyttade mig ut till köket där jag fick lagt upp mina onda fötter i Markus knä,
Världens bästa sambo har jag som sitter och knådar mina fötter,

Sen knackade det på dörren, Stefan kom på kaffebesök, lika mysigt som alltid, sen knackade Emma på dörren, hon kom för att hämta upp 2 ljusstakar jag köpte till henne på jobbet,

Sen givetvis när klockan närmar sig 21. Får jag som alltid infall på kvällen, vilket resulterade i ett snabb bak av kokostoppar med smält choklad i botten, bra Annelie, bra, som alltid sent på kvällen haha

Sen efter detta blev det rakning av Markus huvud efter att jag vart inne å matat tindra med en halv Ipren å masserat ben för växtvärk,

Markus blev iaf mkt snygger när han är nyrakad som vanligt, han är en av få som har ett huvud som passar i rakat, han har en snygg huvudform,

Nu är iaf det gjort :)
Så i morgon kommer han vara bra snygger på julbordet ;)

Av istarte - 28 november 2013 19:51

Hemma.....
I min säng....

Hela dagen har jag haft så otroligt ont i ryggen å TRÖTT i ryggen,
Tog 1 Ipren och 1 alvedon men det hjälpte inte,

Får försöka få tummen ur å hämta ut medicinen läkaren skrev ut å hoppas art dom funkar bättre..
Ringa vårdcentralen med å se om man kan boka tid för provtagning, dom ska testa för levern, njurar, ämnesomsättning, rematiskt, blodplättar, och lite annat som jag inte kommer ihåg,

Men nu ligger jag iaf i sängen under mitt täcke å det hjälper, varmt å skönt å jag behöver inte anstränga mig :)

I morgon är det dags för barnen att uppträda med sina adventsånger,

Kul kul.

Denna har jag inhandlat idag :D det är ju snart dags att börja köra med Markus,

Av istarte - 28 november 2013 08:10

Tittar på bubbelguppies och dricker kaffe, eller ja saga tittar på bubbelguppies :)

Börjar hobba 10.45 idag vilket är en ganska skön tid för då hinner jag bland annat slänga på en tvätt.

Vilket är ganska nödvändigt innan tvättberget rasar inne på toaletten,

Av istarte - 27 november 2013 13:16

Jag orkar ingenting, det känns som om jag inte sovit på hundra år!! Det är så mkt jag borde göra men jag orkar bara inte just nu.. Motivationen sitter djupare in än tummen,

Så även om jag får tummen ur röva så är motivationen fortfarande långt borta,

Jag vill bara vara, dra täcket över huvudet och gå i ide. Ta semester å åka någonstans där det är varmt å skönt, långt bort från alla måsten, å få samlat lite mera energi,

ZzZZZzzZ

Av istarte - 26 november 2013 22:59

Då är tisdagen gången,
Och jag är fortfarande sviinttrött, det känns inte ens att jag var ledig igår :(

Va hos läkaren tidigare idag så jag fick sluta tidigare, domen är inte lagd än, kvar återstår tydligen en himla massa prover, blodplättar?? Lever, njurar, rematiskt prov, ämnesomsättningsprov å massa annat smått å gott, men min medicin skall behållas,

Fick dock inte gjort mitt EKG heller för klockan blev för mkt så det var dags för dom på labb att gå hem när jag var klar hos min läkare,

Har fått köpt en ny overall till tindra, den vi köpte på Ullared var en liten storlek,

Suck.. Men nu har hon en som passar iaf :)!
Och dessutom blev det bestämt idag att hon skall vara här på julen :) tjohooo vilken glädje å lycka jag känner över detta,

Dessutom kanske även Markus syster med tillhörande och hans mamma kommer :)
Det känns som en bättre å bättre jul för en gångs skull :)

Av istarte - 24 november 2013 14:02

Kaffe paus ca 7 minuter till, huvudvärk sim vanligt,
Jag vill ha måndag å ledigt nu!
Ska hem å fortsätta fixa hemma sen tror jag,

Får se om jag orkar,
Just nu har jag inte mkt till ork över, snark!!

Av istarte - 23 november 2013 23:52

Hej å hå.
Va på Ullared igår, total panik, usch!!
Men gick handlat det vi kom dit för, dam avdelningen var jag liite sugen på men en titt ditåt å se alla tanter/damer va tillräckligt för att hoppa över den avdelningen IGEN.

Kom iaf hem med kläder till tindra, trosor och strumpor till mig och barnen, julklappar till saga, å lite annat smått å gott..

Mina bästa köp, raggsockor och pyjamas byxor.

Utöver Ullared..... Balans skrev jag,
Var hittar man sin balans? Balansen mellan att jobba så mkt man orkar, hinner, kan, samtidigt som man har ett hem som skall underhållas, samtidigt som man har barn arr ta hand om, samtidigt som jag vill ha tid och ork att vara den mamman jag tycker om att vara, den som bakar med/åt mina barn,

Lagar riktig mat varje dag och inte massa halvfabrikat, har tid att läsa böcker, sitta och pyssla med mina barn. Måla och liknande.

Samtidigt som jag ibland vill hitta tid att bara vara, eller orka göra det jag vill göra, tex gymmet el liknande..

Hur får man ihop allt det här?? Ingen aning, jag lyckas emellanåt, fast bara med en av sakerna i taget...


Försten ser ni mina nya Fina örhängen? :)

I love them!!! ??

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards