Direktlänk till inlägg 16 april 2014

det finns inga mirakelmedel, men det finns hjälpmedel

Av istarte - 16 april 2014 11:23

Du kanske är tveksam, skeptisk som många andra?


många som predikar om rätt kost, motion, träning m.m

men finns det inte även där i allt predikande, brist på acceptans,

för att andra inte har en likadan livssituation?


jag accepterar att ni tillägnar erat liv åt det.


MEN jag har varken tid eller möjlighet,

då svarar ni att man får ta sig tid, att det är et svepskäl,

jo varsågod å ta ett kliv in i min vadag i en vecka å byt med mig.


Såå många gånger som jag försökt ta mig tid, försökt att äta rätt,

testat att räkna kalorier, kolhydrater och proteiner, kämpat för att få ihop så jag kan

äta regelbundet med ett jobb som nästan omöjliggör det,

Försökt att gå till gymmet i perioder,


jag håller ut i en månad ungefär,

sen tar det musten ur mig, för jag har varannan vecka 4 barn som skall ha mat, och jag lagar inte olika middagar, det finns det inte tid till,

utöver det att jag inte vill laga olika middagar till oss i familjen för att vi redan sen innan har speciella behov, det måste väl ändå förstårs?


sen att jag har ont om tid, när man jobbar till 18, har 30 minuter på sig att hämta barn på olika ställen med cykel, för att skynda hem, för det skall göras läxor, äta kvällsmat och eventuellt duchas,

och med detta är jag ofta själv eftersom sambon jobbar mkt sent han med å ofta kommer hem först 19.30


när allt detta är klart...

då skall jag gärna hinna fixa mitt innan, kanske lösa lunch till morgondagen om jag har något hemma som går fort att göra,

För jag ställer mig inte å gör långmiddag kl 20.30 på kvällen om jag ens orkar laga middag, för sen är jag helt död. och då prioriterar jag att sova eller ta det lugnt,


eftersom jag behöver min vila och energi till dagen efter som förmodligen ser likadan ut.


så varför kan man då inte få vara glad, lättad över något som skinny fiber utan att få höra predikningar??


lättad över att ha hittat något som bara nu efter en dag hjälpt mig ner i vikt med 700 gram,

som redan nu har tagit bort mkt av min svullnad å pluffsig känsla i kroppen,

som renar tarmarna och drar ut slaggprodukter som främjar den naturliga matsmältningen,

som ger mig en väldigt mkt längre mättnadskänsla,

som förser mig med tillräckligt med fibrer som jag inte får i mig annars för vi har magar hemma som inte tål för mkt fibrer,

som helt och hållet tagit bort mitt socker/sötsug på ett dygn.


varför kan inte det acepteras utan predikningar,

är det för att det strider mot eran ideologi?

men vet ni?


jag har en ANNAN ideologi,

att var å en gör sina egna val med det som

fungerar bäst för mig som individ,

och fungerar bäst för min livssituation,

ALLA kan inte lägga sina procent på vardagen av gym, kost, jobb, å plugg eller liknande,

för allas vardag ser inte likadan ut,


jag har en bekant som pga av sjukdom inte gått ner ett enda kilo på ett år

TROTS gymmet varje dag, stränga dieter osv!


Hon började med skinny fiber och har tappat, vikt 7.5 kg på 3 veckor,

hon skulle gjort en gbp, men är glad att hon fick nys om detta.


och måhända att det kanske uppfattas som att jag länkar konstant osv,

men jag vill att alla andra som finns där ute någonstanns, ska få möjlighet att se detta,

om det kan hjälpa dom i deras vardag, livssituation och kroppssituation hur den än må vara.



 
 
Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa

16 april 2014 13:24

Jag tror att det är valet av en smal kropp framför en hälsosam kropp som sticker många i ögonen. De flesta är väl ganska överens om att träning och bra och nyttig mat är det bästa för kroppen och att kemikalier som man inte riktigt vet vad det är eller hur de påverkar kroppen på sikt är dåliga.
Men jag tycker det är fel av dem att lägga sig i, det är helt och hållet ditt beslut och det är du som får välja vad du vill prioritera i ditt liv.

http://saramodigh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av istarte - 18 april 2014 10:23

Tog sambons mått och vikt idag, -3 kg -2 cm bröst -4 cm mage   på 8 dagar,   då kan jag tillägga att när vi tränade gick han upp och blev större, när vi bara åt nyttigt stod han still i vikt. SBC är fantastiskt!!!   vill du veta...

Av istarte - 17 april 2014 23:21

Är gött trött å slö, Förkylningen håller i sig, och flickorna har vart bedrövliga idag, tindra fick komma hem från skolan, Och 2 sjuka,gnälliga, trötta, samtidigt uttråkade syskon är ingen bra kombo, Det har vart konstant gnäll gap å skrik till be...

Av istarte - 17 april 2014 18:23

Är du intereserad??   vi är npgra stycken här i sverige nu som testat produkten själva, och nu vill att fler ska hitta detta varumärke!   själv har jag tappat 1,5 kg på 3 dagar!   men här är världens chans att vara med från grunden, det...

Av istarte - 17 april 2014 13:43

Skinny Fiber är ett 100% naturligt kosttillskott som är designat för att hjälpa till med viktminskning och utrensning av toxiner och hjälpa till att transportera bort onödigt fett i maten ur kroppen. Skinny Fiber består av tre huvudingredienser: G...

Av istarte - 17 april 2014 13:02

            Den sista bilden är på en vän till mig, så jag har personligen sett hennes förvandling, det  blev en wow faktor som gjorde att jag började,   ångrar mig INTE en sekund!!   skinny_2535881.sbc90.com   om Du har ...

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards