Alla inlägg under februari 2013

Av istarte - 26 februari 2013 21:37

Jag känner mig sådär otroligt het just nu,

var och handlade förut efter jobbet och passade på att köpa ngt jag tänkt på flera gånger den senaste tiden,


nämligen niveas stripes,

Man tvättar ansiktet och sedan sätter man dessa stripes på huden antingen över näsan eller vid T formationen mellan ögonbrynen, och dom skall sätta på fuktig/blöt hy, man ska alltså INTE torka av sig innan man sätter på denssa,


sen skall dom sitta ca 10-15 minuter och under den här tiden drar dom ut alla orenheteroch pormaskar ur huden

och jag skulle vilja påstå att det känns som rena magin när man drar av dom

och alla svarta små prickar i näsan försvinner   


För övrigt blev det även inhandling av 2 nya flaskor till våran sodastream, ngt jag med velat handla hem hur länge som helst! OCH det bästa av allt, ett rött fint läppstift! för mitt har varit försvunnet i flera månader!   


Men! Nu har jag äntligen ett nytt fiiint läppstift   


----------------------------------------------------------------------------------------


För övrigt idag... solen har skinit heeela dagen, och i eftermiddags gick jag ut för att ta en rökpaus i jobbet å när jag kom ut var himmlen alldeles lila/rosa, å för första gången i år kunde jag stå ute utan att frysa,


Av istarte - 13 februari 2013 00:12

Så har denna dagen flugit förbi, saga spydde sista gången vid 9 i morse men sprutlackerade toaletten nu i eftermiddags :( så 72 kräk/bajsfria (lös) dagar + 1 feberfri dag innan hon kan räknas som helt smittfri tydligen.

Dom har ändrat restriktionerna på förskolan från 48 timmar till 72 för att smittan vart så hög å att det inte försvunnit.

Nu sitter jag här mes världens dynderförkylning, å mitt honungsvatten för hostan gör så jag inte kan sova :( och bara undrar när jag och Markus skall åka på våran omgång av magsjuka :( för det lär väl garanterat komma.......

Jag vill bara tillbaka till en normal vardag nu där vi får vara friska! Jag orkar snart inte mer....

Av istarte - 12 februari 2013 14:07

And here we go!

 

dags igen, jag hann vara på jobbet i 1 dag!

sen var det dags igen,

saga vaknade kl 2 inatt å kräktes ner hela sängen, sen har hon 

spytt till å från halva natten :( stackars min flicka!

just nu ligger hon utslagen å sover i soffan.

 

Sen har vi då mig, som idag är Dunderförkyld!

snuvan bara rinner så in i helvete,

hostan är fruktansvärd!

och för att inte tala om kroppen.....

va ont den gör!!!

 

jag kan iaf tala om att jag igår i brist på allt annat testa att koka upp vatten å blanda

i flytande honung. och det funkar faktiskt helt o mot hostan, men får snuvan å rinna desto mer,

så välj mellan pest eller kolera vettja!

personligen väljer jag hellre snuvan,

 

 

Av istarte - 6 februari 2013 15:11

Onsdagen har kommit,

och idag skall alla barnen komma hem förutom tindra

hon kommer först på fredag,


men jag vaknade alldeles på tok försent här hemma

då batteriet på telefonen hade dött så väckarklockan ringde inte,

så jag kände paniken växa lite smått då jag alltid städar

på onsdagar innan kidzen skall komma hem


och tro mig... det var såååå mkt att göra då det varit sjukstuga här hemme redan innan barnen åkte tills denna heögen var slut å då har både jag och markus jobbat kväll.


så det var riktigt illa som jag anser, men anders kunde köra mig idag och hämta barnen så jag har alldeles precis avslutat stäödning/tvättning och behöver inte stressa sönder mig :)


skööönt kan jag lova,

hade personalmöte igår,

det var glädjande nyheter kan jag lova,

var på jättebra humör hela dagen sen trotts att jag spenderade hela 12 1/2 timma på jobbet med förkylning och muskelvärk i hela jävla kroppen.


längtar faktiskt efter barnen nu :)

och av ngn anledning idag känner jag mig lycklig med lite vårkänsla trotts att

snön har fallit under natten och gett oss mera vinter,


ibalnd kan jag inte låta bli att tänka på hur vi människor trälar på genom vintrarna, att man ska får vardagspusslet att gå ihop rutiner upp å ner. jobba, hämta barn, hem äta lägga barn och sova,

och ngn stanns i det här rullar livet och vardagen lkiksom på, vi finner oss

i det och barnen lika så, för dom om några är tyvärr dom som oftast har lättare att anpassa sig,


livet å dagen borde ha mer än 24 timmar per dygn så man fick mera kvalitets tid med sin familj,

det är tur vi har helger å semester eller som jag å markus lediga strödagar lite då å då så man kan få njuta av livet eller bara ta det lugnt med.


eller va säger ni?

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards