Alla inlägg under september 2013

Av istarte - 17 september 2013 07:49

Fick lite smått panik igår, vaknade med huvudvärk som höll i sig i över 12 timmar!! Och på det skulle man jobba, var så disträ i huvudet så jag höll på å ge ut flera hundra för mkt i växel tillbaka till en kund!! Det var då jag kände att jag borde gå hem, men vi hittade ingen som kunde hoppa in och jobba,

Så jag härdade ut men tack vare att det var så lugnt kom jag ifrån jobbet vid halv 7 iaf....

När jag sedan var hemma kom illamåendet, det kändes som när man är så där kalas full och kämpar för att inte spy... Bortsett från fyllan då,

Trodde nästan det var magsjuka på gång, men nu sitter jag här utan illamående och Iran huvudvärk å skall jobba snart,

Tack gode Gud!!!!!!

Av istarte - 15 september 2013 22:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 7 september 2013 11:16

Sitter här på balkongen å njuter av en kopp kaffe i solen medans tindra å saga är ute med alper och leker, Elvis ligger vid mina fötter å Markus kom precis hem :)

Det har blivit en vana med att ha barn hemma hela tiden, och ska jag vara helt ärlig så känner jag mig mer hemma i det, mer tillfreds.

Familjesituationen gör mig lycklig och mer harmoniskt trots det är mera jobb,

Förresten så har vi blivit med katt :)
Elvis heter han,
Har länge funderar på detta fram å tillbaka just på grund av min allergi,
Dammsugning varje dag, konstant skötsel av kattlåda, damsugning av soffa och vädring utav sängkläder och allergi medicin vid behov löser saken, och jag ångrar det inte en sekund trots att mornarna är värst då jag legat bland sängkläderna där även Elvis myser in sig!

Av istarte - 2 september 2013 12:34

Ibland kan vissa saker eka i mitt huvud, som när tindra skulle flytta hem och jag är tvungen helt enkelt att ändra mina arbets tider för att livet helt enkelt ska gå ihop,

När man får höra att så är det mer eller mindre för alla som inte jobbar inom industrin, att det är sena kvällar och helger,

Jo men jag behöver ingen uppläxning i hur det ser ut i dagens samhälle när det gäller jobb, och det är inte så att jag har ett val,

Det finns inga andra alternativ för mig,
Vad ska jag göra? Be om ursäkt för att min uppväxt och min familjesituation med släktingar inte passar in i samhället? Jag har ingen annan familj än Markus här, och han har egentligen ingen annan familj än mig heller för han har mer eller mindre samma problematik,

Vi har våra vänner som tack och lov gör stunden kan hjälpa till just nu tills jag får ett nytt shema, men dom har också jobb och liv,

Så jag sitter på jobbet och undrar hur det går med shemaomläggning,

Men vågar heller inte fråga, för jag orkar inte med en till moralpredikning, trots att jag ändå har en kanon shef,

Tänk om man kunde haft ert normalt liv ibland

Av istarte - 2 september 2013 07:47

Halloj allihopa,

I morse nu när tindra skulle ta på sig ville hon prompt ha en kofta, var på jag inte har någon hemma,

:men mamma du måste börja köpa kläder till mig säger pappa, (kan tillägga en spydig redig Ton när hon sa det med)

Jag bara tappade tålamodet helt och hållet, vi ska vara tacksamma över att jag klarade av att behålla sansen tillräckligt mkt för att inte ta ut det över henne!

(AS!)

Ursäkta mig men jag kan inte hjälpa det, här har jag tidigare suttit och betalat underhållsstöd i 1 1/2 år när hon bott där. TROTS det har jag varit tvungen att handla gummistövlar, köpa jacka, låna regnjacka för att jag aldrig fått med saker hon behövt när hon varit här, i somras när hon var här fick jag handla tröjor, för klänningar å t shirts å shorts var det enda som fanns, (tydligen kan det inte bli dåligt väder)

Nu när hon flyttade hem bad jag om att han skulle packa ihop en väska Med kläder så hon har eftersom jag inte haft ngn garderob direkt till henne hemma när hon tillbringat 4 dagar i månaden hos mig.

Väskan var ytterst fattig på kläder.
Jag har fått sätta mig å slänga ihop en beställning på 1300 bara för att hon ska få vad hon behöver,
DOCK
Framkom det från tindra att hon hade ett par gympaskor hos Fredrik som hon bara hade använt 1 gång, så jag sa till hans sambo att det vore bra om hon kunde få hem dom så slapp jag köpa nya sådana iaf när det ändå fanns ett par som hon inte hade ngn användning för där,

Mitt i allt detta och min irritation kan man ju fundera hur själviskhet kan få liv att visa sig egentligen, det är ju tindras kläder för Guds skull!!
Som VI har fått betalat för JA i underhållsstöd räknas inköp av kläder.

Va ska jan göra med hennes stora garderob där när hon kommer vara där i snitt 4 dagar i månaden, byta kläder på henne 4 gånger om dagen för att hon skall hinna få användning för dom, annars kan han ju rama in dom å sätta upp dom på väggen så han får ngn nytta av dom,

Ja jag kan köpa kläder till tindra, för hon måste ha det,
Jag har fått göra det tidigare ändå för att nödvändiga saker fattats,

MEN den här snålheten stör mig, som när han sa att det jag skickat med skall tillbaka hit när du köpt nytt,

Det är så jag hoppas och ber till Gud att tindra börjar växa så det knakar om det!!

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards