Alla inlägg under mars 2013

Av istarte - 10 mars 2013 17:54

himmel å pannkaka,


Är så otroligt slö just nu..

helgerna tar musten ur mig ibland.All energi å tålamod barnen

tar gör att man känner sig helt tömd på

söndagkvällarna,


Tindra åkte tidigt idag, fredrik var här ca 12.30

och hämtade tindra, hon skulle på kalas hemma hos en klasskompis,

helgen gick i ett hujj, men tindra å saga har vart himla gulliga mot varandra denna helgen iaf..


nää fy orkar inte ens skriva känner jag nu när jag satte mig här, så på återseende 

tills nästa gång


Av istarte - 6 mars 2013 21:46

Jaåå då var det onsdag.

D.v.s att 3/4 BARN LIGGER I SINA SÄNGAR OCH SOVER GOTT.

 

I morgon skall jag hoppa in å jobba några timmar

extra, inte jätte mkt bara 4 timmar, så under den tiden får saga skrutt å markus

mysa lite utan mig :p

 

så sen senast då?

jooo markus har legat på sjukhus sen i söndags,

kom hem på söndagen efter jobbet å en fika hos stefan å markus ser myyycket sämre ut än dagen innan, tappat ännu mera färg, mörk som skam runt ögonen,

får mera kramper vid toa besöken, å mera svimmningsattacker :(

 

så jag ringde först 1177 å fick ett telefonnummer av dom till

dit man ringer å beställer ambulans om det inte är livshotande dvs.

för då ringer man ju 112,

 

men iaf ambulanspersonalen kom hit,

tittade å pratade med markus å sen bar det av i ambulansen,

när vi kom in var det maaaasssaaa rör som dom tappade blod i för alla möjliga prover.

trodde nästan jag skulle svimma, det såg ut som om dom tappade han på hur mkt som helst,

 

men inlagd blev han iaf å grav vätskebrist led han av, han hade tappat 7 kg i vätska mellan

torsdagen å sönd kväll.

Så detta blev resultatet bland annat..

 

 

 

 

  

 

 

Nu igår (Tisdag) fick han äntligen komma hem å de va så hääärligt att ha han hemma!

 

 

just nu sitter jag med förg i under håret va ett tag sen nu.... ca 6 månader, svart som vanligt blir det där under.. gööör snyggt enligt moi ;)

 

   

 

Såhär ser det ut för stunden nu när jag 

sitter här vid datorn.

 

   

 

Västen ni ser på bilden handlade jag nu ikväll,

jäätte fiin,

Å som ni ser på andra bilden har påsken redan hittat in i vårat kök i form av

 små gula kycklingar som sitter lite överallt i blommor,

i gardiner, i lampan, på klockan å så vidare,

sen även 2 små påskkaniner med dinglande ben,

2 andra små söta kycklingar,

Och sen även en jätte söt ägggömma, men där tar det slut förutom

påskriset som skall komma sen då.

 

 

 

 

 

Denna donnan fick jag hem idag, min saga min älskling min skatt!!

 

 

 

 


Av istarte - 2 mars 2013 21:39

Jao så var det lördags kväll,


avslutar kvällen som jag började den, med kaffe...

dock även en planerad dush.


Lördagen blev väl kanske inte som planerat,

från första början var planen att gå ut i helgen, fast markus är sjuk,

och oavsett om han vart frisk så känner jag att det inte hade vart en kväll jag vill gå ut på,

känner inte riktigt för det,


har nog tagit för mkt på mig när jag vart sjuk kanske, å vintern å mörkret över lag för jag har inte vart ute sen julbordet, tror jag det var... å inte ens då orkade jag med en hel kväll utan avslutade den

efter 1 öl å 1 cider eller va det var,


så som sagt jag tror kroppen har för lite energi till övers för att egentligen orka med en utekväll,

måste liksom ha rätta känslan å suget för det,


så jag gör mig själv en tjänst å fortsätter stanna hemma tills jag känner att Nu vill jag ut å dansa!


huvudet värker lite såhär på kvällslvisten å lite småmolande mensvärk har man med,

jobbade lite extra idag så jag började tidigare å slutade 16,


sen var jag faktiskt inte hemma speciellt länge innan jag drog hem till söta zara.

iof fick jag höra lite saker som inte var så poppis, men men.

det får vara vad det är, om så är sagt kommer det aldrig hända ändå för det finns ingen anledning,

inget jag oroar mig över och inget hon någonsin behöver oroa sig över heller,

  


och även om så inte var fallet har jag iaf sagt mitt om att samtalsämnet inte borde komma 

på tal igen för det är bara onödigt,



sen får det vara som det är, inget är taget ur tomma intet,

men allt behöver inte vara rätt tolkat heller..


---------------------------------


stackars min underbara sambo, vad jag önskar att han kunde få bli frisk å må bra,

att vi kan få slippa dessa jäkla sjukdommarna innanför dessa dörrar,


   jag ska göra så gott jag kan för att du ska må bättre   


nu är iof jag inte sjuk iaf, vilket jag är tacksam över,

men ingen av oss här hemma förtjänar mera sjukdommar,

magen kör lite grann till å från på mig med, men oftast efter att jag ätit någonting,


 


suck,,


MIIN VÅÅÅÅÅÅRR!!!!

var är du?!

kom!!!!


   

Av istarte - 2 mars 2013 08:09

Ja då var det lördag... jag sitter här med mitt kaffe

och börjar jobba om ca 2 timmar,


tack gode gud man gick i däck innan kl åtta igår kväll,

annars hade jag nog avlidit denna morgonen,'


men tack å lov så e jag ganska pigg ändå,

vaknade vid 12 inatt av att jag var helt genomsvettig då jag hade somnat med kläder å allt å hade 

dragit på mig mitt täcke i sömnen, så upp en sväng, rökte

gick å la mig å somnade om,


sen vaknade jag klockan 5 på morgonen av att min stackars sambo var helt förstörd.

han hade suttit inne på dass å det hade mer eller mindre bara varit vatten som kom,

han kom inte därifrån på hur länge som helst å kroppen bara krampade så han hade fått ont i

diafragman, det tog han hur länge som helst innan han kom ifrån dass å han trodde han skulle svimma stackaren.


när han väl kom därifrån (när jag vaknade) krampade han fortfarande,

det var lite läskigt hela kroppen liksom drog ihop sig, ni vet när händerna ser helt deformerade ut,

så jag försökte göra vad jag kunde för honom och låg å strök han, massera löst över kroppen för att

försöka hjälpa den att slappna av.

 stackaren va jag tyckte synd om honom,


nää nu ska jag ta mig lite mera kaffe å en cigg

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards