Alla inlägg under juni 2013

Av istarte - 28 juni 2013 20:11

Hej hopp sköna fredag,
Gött å få eran helg? En annan ska jobba i morgon :)

Flickorna ligger i säng, båda 2 i sagas för tindra ville av ngn konstig anledning sova med saga, får se om det fungerar i praktiken,

Men lille Wille här hemma e så trötter så de e ett himla liv här hemma å jag kan inte annat än att små fnissa åt han :p

Saga å jag har roat oss med handling, mys, lek på gården innan de va dags att hämta pojkarna,
Å strax efter det kom tindra hem :)

Utöver det inget speciellt, tvättat 2 maskiner tvätt, lagt mina f.d vita leggins i klorinbad, diskat, utfodrat barnen med fredags mys osv.
Å givetvis tagit en sväng med gungan jag med tidigare idag :p


Jag gungar haha

Saga på balans cykeln

Kaffet måste givetvis med ut :)

Tindras nya vrål åk

Iväg å handla!

Alla barnen ute å lever rövare :)

Av istarte - 27 juni 2013 23:57

Ligger här i sängen å bloggar lite, på teve går ufc matcher, Markus somnade förut men vaknade igen när Wille började gråta, stackaren drömmer :(

Så denna dagen då? Den har vart lite upp å ner, (konstig) somnade inte försen ca halv 4 i går natt, va tvungen att ge mig på ataraxen fast jag egentligen bör ta den senast7 på kvällen för att inte känna mig helt väck dagen efter,

Så ni kan ju ana hur jag kände mig i morse, jag kände mig nästan sjuk på riktigt, va uppe lite, la mig lite, gick upp igen och la mig igen och somnade och sov till ca 12.30

Och alldeles för trött och ont för att orka tänka på hur kvällen skulle bli, så nu ligger jag här, å viftar på fötterna, och lyssnar på fläkten som surrar, och i morgon jobbar Markus så jag får klara mig utan atarax idag, så jag fixar morgondagen,

Iof har jag vart borta hos Henning idag och tagit plats på hans massage bänk så jag är lite slö o kroppen, men fortfarande huvudvärk, dock inte så extrem å skarp, :)


Misslyckades med att ladda upp en video på monstersaga, så försöker med en annan idag när hon springer i vattenpölar :)

I morgon kommer tindra Fis hem :) då kommer hon upptäcka att hon har en ny cykel igen, en myyycket finare, då nu har dom 2 cyklar var :p
Saga har dock en vanlig med stödhjul. Den andra är en balans cykel, med Hello Kitty :p


Av istarte - 26 juni 2013 21:32

Hej å hå slut på onsdagen vi få :p
Gick till stan tidigare å tog en fika med Linn och hennes Markus,
Sen vandrade jag till Apoteket å inhandlade lite mediciner,

Bestämde mig för att plocka hem barnen tidigare förblir extra mys, iaf saga och Noah, för det är oftast han som inte kommer hem tidigare, så jag hämtade saga först, och under promenaden till Noahs dagis blev det massa hopp och bus i vattenpölar <3

saga tyckte givetvis detta var jätte roligt :) Noah hade sparkcykel på dagis så han körde genom alla vattenpölar med den.

När vi hade vart hemma en stund ringde pojkarnas mamma för att säga att hon hämtade Wille, som hade ringt från fritids och han behövde komma till vårdcentralen, han har nämligen haft ngt som sett ut som en blandning mellan finne och molusk ett tag på armen, idag hade den blivit jätte röd, läkaren var tydligen jätte fascinerad av denna, och hade ingen aning om var det var, så låta den vara å penicillin kur blev ordinationen


Sen har vi ju då lilla saga sim skulle hjälpa till å skaka medicin, Wille fick 2 flaskor, å givetvis dratta den i golvet, så Markus måste vara hemma i morgon för kontakt med läkare å få en ny flaska,

Nu kommer lite plask bilder å så ska jag försöka ladda upp en video på monster saga, vi märker om jag lyckas

Av istarte - 25 juni 2013 20:13

Månadens storhandling avklarad, och ändå kommer dryga 1000- lappen till gå åt till mjölk bröd yoghurt och färsk frukt å dylikt,

Men skönt å ha det avklarat iaf, i morgon kommer go ungarna hem, förutom tindra då :( men tiden går fort med en gång när barnen kommit så hon är snart här hon med,

Fick gå tidigare från jobbet idag, när jag vaknade i morse såg mina axlar/skuldror ut som varsitt litet berg på vardera sida om halsen, å värken stramade ut upp i nacke och ner i armarna, så att plocka KAK packet kändes värre än det brukar göra när man suttit i rodd maskinen en bra stund och får mjölk syra, :/

Så jag ringde in Emmy istället så jag kunde gp ca 15.40 istället för att sluta 19,30

Så det är väl på det stora min dag idag typ

Av istarte - 23 juni 2013 22:59

Så var helgen över, så även midsommar, så nu går vi mot mörkare tider:/ men men det är ett bra tag på simmaren kvar ändå får vi hoppas,
Semestern har ju inte varit än :p

Dagen har tillbringats med jobb, kaffe hos oss med Tommy som även kom med en brödmaskin och en balans cykel till saga :)

Pratade lite med tindra nu ikväll med :) sötungen åker lastbil till Stockholm med sin pappa,
Sen lagade vi lite gött käk här på kvällen,

Tänkte försöka sova nu,
Har en huvudvärk som hängt över mig hela dagen, 2 panodil.... Inget hände... 2 Ipren... Det gick över till jobbigt molande bara, så god natt

Av istarte - 21 juni 2013 23:44

Då var midsommar afton över, och den spenderades med familjen, ett besök på gymmet, givetvis god midsommar mat, jordgubbar och grädde,

Sen kom min älskade saga hem å stannar över natten, massa mys och gos å pussande har det blivit
?

Var precis inne å stoppade om henne å gav henne lite pussar, min fina skatt,

Utöver det så har vi plockat smultron och satt på strå idag ?

Wilhelm och noha har vart ute i spöregnet å hoppat i vattenpölar var på Wille tjoar: pappa detta är den roligaste kvällen vi någonsin haft!! Och jag kan förstå dom :)

Minns själv känslan och lukten av att vara ute i ett ljummet spöregn mitt i sommaren när det luktar varm asfalt, jord och gräs, det var en himla lycka :)

Sen har Zara och Mattias varit här och druckit kaffe så hon å saga fick ses lite med,

Och vi har haft en dunder åska idag, vilket självklart gör mig lycklig och tillfreds. Å just det! Jag har även roat mig med att laga Markus shorts, så det har varit min midsommar och jag är inte det minsta besviken,

Bara nöjd lycklig och tillfreds ?

Av istarte - 20 juni 2013 20:23

Ja vad hände där egentligen,

alla alingsåsares älskade sommarfik, tallhyddan, med dess mysiga 

natur runtomkring, utsikten över mjörn, fläktande vindar,

äventyrsgolfen??


Jag åkte dit i förmiddags för att ta en fika,

dom väntar på TILLSTÅND!!? för att få bereda mackor och servera våfflor!!


vad vill alingsås komun skall hända med tallhyddan egentligen,

har det blivit mer av en grejj att ingen skall få lyckas med tallhyddan?


jag tittade in där det tidigare för ett par år sedan fanns en jätte fin bar,

jag älskade att gå till tallhyddan, men nej musiken störde campingen å andra.


Men vad i hela fridens namn!!!!

för hotellet stör ju inga boende??!!

alla fulla människor på stan med slagsmål och dylikt stör inga boende då eller??!!

och när vi har potatisfestivalen kan man slänga upp en jävla scen mitt på stora torget å massa dunka dunka musik men det stör tydligen ingen å det kan komunen tillåta??!


skärp er nu för tusan Alingsås komun,!!!

se till så det blir något av alingsås vackra tallhyddan!!!

fyy skämms!!!


Av istarte - 19 juni 2013 22:41

Ja, onsdagen är över, har vart jäkla fart på jobbet idag med jätte mkt kunder... Det känns som om man knappt hunnit få gjort någonting på golvet för man har fått rusa till kassan hela tiden om man inte suttit bänkad i kassa 1 dvs..

Fick även stanna lite längre på kvällen eftersom det var så himla mkt.

Jag kan inte låta bli att känna att det värker lite i själen när man vet små barn som är på barnpassning tills ca 20 på kvällarna, själv ligger min lilla saga i säng vid sen tiden,
Barn behöver ca 12 timmars sömn vid den åldern,

Det var skönt som fan att få komma hem idag iaf, Markus som slutade tidigare än mig hade gjort en suuuper god tonfisk röra att ha på mackan bla, mums,

I morgon blir det sooovmorgon för jag är ledig :)

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards