Alla inlägg under juni 2012

Av istarte - 18 juni 2012 21:48

I morgon händer det. Sitter just nu på avdelningen och är så hypernervös så man kan undra om jag kommer somna trotts att jag är så trött, dock är sängen otroligt bekväm jämfört med vad jag hade väntat mig, å kudden e jätte mjuk å go, hör hur det ringer i klockan hela tiden, ngn som har ont kanske? Nej då jag blir inte mer nervös jag lovar å svär, funderar på å ta mig en kopp choklad till innan sänggående, å måste ställa en fråga här borta,

Av istarte - 17 juni 2012 18:50

och jag har syndat, trotts att det är söndag har jag käkat både 

ljust bröd, pizza, bulle och smygätit lite godis som inhandlades i helgen under festivalen,


fredrik har hämtat tindra nu på kvällen, 

saga, wille å noha sover,


och jag... ja du jag sitter här å känner what the fuck tog tiden

vägen? i morgon åker jag till falköping!!

fattar ni, helt fucking sinnessjukt, vid den här tiden i övermorgon

är jag nyopererad.


jag är lite nervös över själva narkosen,

å själva smärtan när man vaknar upp och dom kommande dagarna,

försöker ställa in mig på det värsta jag kan föreställa mig å lite till faktiskt,

den värsta smärtan jag kännt innan var ju när man födde barn,

men jag tror dock detta blir mkt värre,

för med smärtan under barnafödande kan man göra ngt med,

använda sig av, å när barnet väl är ute försvinner smärtan,


så ja.. detta blir nog mkt värre,

tur man får smärtlindring med sig hem,

älsklingen kommer och hämtar mig på onsdag,

så då gäller vila,


åh shit herregud i morgon åker jag!!! wiiiiie


happy

Av istarte - 17 juni 2012 15:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 17 juni 2012 10:55

idag är det söndag, dvs sista dagen på festivalen,

och bara denna dagen kvarsen åker jag till falköping.


igår va vi inne på festivalen ett par timmar,

pappa kom hit,

och mötte upp oss inne i stan,saga fick åka lite hon med,

till hennes stora nöjje, bild på detta kommer senare.

vi gick marknaden runt, typ, de man kom åt iaf,

fick köpt mig en väska, och ny plånbok,

halsband till barnen, balonger fick dom jue i förregår,

handlade även det traditionella godiset, kolor å godisremmar,


av pappa fick barnen varsin katt som går i koppel,

har dock inte satt i batterierna än, sen fick dom varsin nalle å tindra fick även en liten pudel,

jag å saga gick hem till markus i förväg med han å pojkarna,

å så lämnade jag tindra i stan med morfar en stund,

orkade inte mer,


sen sov vi över här,


nu ska vi snart iväg till stan en sväng igen,

så fort wille å nohas farmor kommer hit,

jag är bra rastlös själv nu kan jag lova, vill bara komma uuuut.

får se vad dagen har å erbjuda mer,


tindra åker iaf relativt sent till fredrik idag, så

vi har ganska många timmar på oss,


i morgon åker jag till falköping, missar sommarfesten för dom hade tidigare

lagt den :( typiskt, hoppas patrik tar kort eller spelar in så jag kan få kopior,

jag tycker ju om att ha sånt å spara det.


nu börjar det bli nervigt,

på tisdag sker själva operationen.

äntligen äntligen efter alla dessa år jag velat detta skall den äntligen

bli av! jag känner mig som ett riktigt barn dan innan julafton kan jag lova,

så mkt som jag drömt om detta, längtat, velat, önskat,

så skall det ÄNTLIGEN bli av!!


nää nu ska jag dra mig härifrån,

see ya

Av istarte - 16 juni 2012 09:03

idag kommer pappa (morfar)


roooligt  


har precis slängt saga i badet,

tindra står på tur därefter,

kan tyvärr inte sätta dom i badet tillsammans just nu för dom är inne i en period

där dom helt enkelt inte klarar av att vara sams i badkaret,

varför har jag inte en susning om, så jag har sagt att dom inte får bada ihop på

ett tag å hoppas på att det skall lugna sig snart så man kan slänga i båda samtidigt igen,


   


POTATISFESTIVALEN 2010



   


POTATISFESTIVALEN 2011


Och i år är det dags för 2012 :)

börjar bli en tradition det där med att pappa å dom kommer på festivalen här i Alingsås.

en tradition jag gillar ganska skarpt :)


och ännu roligare är ju att i år har jag min underbara Markus och även hans 2

söta killar att vandra med :)

mysnivå på hög nivå :)

sånt gillar jag,

MINA nära och MINA kära! :)


När jag gick igenom mina bilder på datorn slog det mig att jag verkligen måste börja sortera där för mapparna ligger huller om buller å det är svårt att hitta efter 1 1/2  år med slarv å bara slängt in bilder lite här å var,så jag får ta å göra ngt åt detta nu i dagarna som kommer tror jag nog,


under tiden jag suttit här med detta blogginlägget

har jag även sprungit runt å fått upp saga ur badet,

fått tindra att städa och damsuga inne på deras rum,

belöningen blev en veckopeng på 2 tjugor (papperpengar)

till tindras stora lycka som kände sig riktigt stor å nu tar extra bra hand om sin syster för hon är ju "stor" som hon säger :P


underbara sötungar,

"sötunge" som saga har börjat säga till mig,

hon kom över till mig i natt,

la armen över min hals å pussade mig på kinden 


nää nu ska tindra i badet, tjao så länge 

Av istarte - 15 juni 2012 19:27

Så då var det fredag kväll,


dagen börjades med att jag steg upp kl 6 i morse och satte p kaffet å

klev in i dushen,

tindra vaknade halv 7 å saga gick upp vid 7 tiden,

hann med min dush,

få i ordning barnen, utfodra mina kidz,

diska damsuga, blogga, dricka ca 4 koppar kaffe

innan klockan var 9 på morgonen, då tog vi på oss och vandrade ut,


först till ica å sen vidare till förskolan

för att lämna av tindra för ett besök å lite lek med sina gammla kompisar.

hon lämnades strax innan 10, och då vandrade saga och jag iväg till stationen,

tog oss en frukt å kaffe stund på pressbyrån innan halv 11 bussen till

ängabo skulle gå,

så steg vi på den å åkte hem till yvette för att hälsa på en sväng,


vi drack lite kaffe å fikade lite goda muffins :)

saga å cherise lekte, å saga var ganska road av timeyon :)

himla söta ungar det där :)


 


saga å jag fick sällskap av cherise å yvette till hållplatsen, å tog bussen tillbaka till stan som gick 12.38

hoppade av i allen, å vidare till förskolan och hämtade upp tindra,

vandrade in mot stan, mötte sagas pappa, hans sambo å en tjej som heter linda å hennes dotter elna,

tindra fick ge dom ett par kramar,

å jag passade på att ta upp frågan om måndagen,

jisses säger jag bara, men men whatever shit the same,

orkar inte ens nämna det för det är så löjligt,


vandrade iaf vidare på kungsgatan, köpte varsin korv med bröd till barnen som dom krängde i sig,

mötte upp linn och gick upp till mangiamo för en fika,

saga var överallt å ingenstanns verkligen  :P


printade iväg ett sms

som resulterade att carro å coffe kom bort till mangiamo å överaskade tindra en liten sväng :)

sen gick jag å barnen vidare,

mötte markus fd, stod å småpratade lite å sen vidare ner mit torget å knallarna,

tog bara svängen runt torgen för jag började bli redigt trött.


det blev varsin ganska stor ballong till barnen, varsin klubba,

å 4 st godisstänger,

sen hem för att laga mat,

det blev spagetti å köttfärssås, barnen åt som tokar,

å efter maten, klippte jag till några bitar av godisstängerna å så la vi oss i soffan å tittade

på emil i lönneberga, å åt lite godis, och under tiden maten lagades han jag även med att hänga en maskin tvätt å slänga på en ny,


fick iaf lagt saga som slocknade strax innan 7 som en fura efter att ha hållt igång hela dagen,

just i detta nu håller tindra på å klär av sig för det är dags för tandborstning

och läggning av en mkt trött tindra med,

sen skall jag ringa markus tänkte jag, kanske se lite på teve sen e det tiiidig kväll för mig med,

för även mamma annelie e helt slut :P




 

Av istarte - 15 juni 2012 06:30

God morgon,


och åh va skönt, trotts att jag vaknade vid 12 å inte kunde somna om försen vid

2 snåret så var jag ändå inte som en zombie när klockan ringde nu kl 6 på morgonen,


och nu sitter jag här framför datorn med mitt kaffe å klockan e fem över halv 7 å jag e nydushad å fräsh,

skönt det må jag lova, tindra har fått på sig kläder, jag e bara

nojjig över vädret, de e så svårt å veta hur vädret skall bli, för man har blivit lite skadad av lite solksken

värme, å sedan kallt å blåsigt, så man vet aldrig hur vädret blir,


ser fram emot denna dagen, förskolan för tindra, träffa yvette, hämta tindra dra en kort sväng på stan.

fredag och det innebär fredagsmys för mig å flickorna :)


härliga fredag säger jag bara,

nu e det bara lördag söndag, kvar, sen e det måndag å då drar jag! 

väntan är nästan olidliig..

Av istarte - 15 juni 2012 01:02

hmm detta var ju lyckat, att vara så trött så man somnar vid halv 10

på kvällen, vaknar vid 24 å kan inte somna om, det ända jag hör är tindras snarkningar

i mitt öra, för hon fick somna inne hos mig eftersom sagas hosta stör en del,

å det ända som börjar snurra i mitt huvud när jag ligger där är tankar kring min OP


satte på lite te vatten å ska ta mig en kopp kamomill te tänkte jag å se om det kanske hjälper mig

att komma till ro å kan somna om,

jag har ju ställt klockan tidigt å allt,

jag vet ju hur morgonen kommer se ut nu med båda mina flickor så vill jag hinna med

mig själv å kunna dusha å göra mig i ordning innan

vi ska iväg på morgonen är det lika bra å gå upp vid 6 tiden,

annars är det nästan dött lopp,


sk alämna tindra på hennes gammla förskola i morgon så hon får hälsa på

där, å under tiden skall jag å saga åka upp till yvette å hälsa på

:)

jag hinner ju tyvärr inte träffa henne sådär jätte ofta :(

så det skall bli roligt å äntligen ses.


fyy nu e det inte många dagar kvar till operationen,

jag börjar verkligen bli nervös nu,

själva narkosen e nog den som känns läskigast, tror jag,, eller om de e tanken på att inte ha en aning om

hur det kommer vara,kännas eller se ut när jag vaknar,

att så totalt utelämna sig till någon helt främmande människa,

LÄSKIGT värre,


Tänkte jag skulle ringa mr å kolla om han vill ha lillan redan på måndag eftermiddag,

jag åker ju på måndagen, å M har redan sagt att han kan ta saga,

men mr kanske vill ha henne så då tycker jag att jag kollar med honom först,


vill att mitt te ska bli klart snart, å hungrig börjar jag bli såhär mitt i natten med :/

hua mig,


å saga ligger å pruttar i sömnen så det hörs ända hit, haha

lilla sötnosen!

va på stan förut idag å när jag kollat på lindex eller kapphal å cubus efter en tunnare mössa hittar

jag inget annat än solhattar å kepsar,

å jag vill ha en tunn mössa som sitter åt ordentligt kring sagas öron för

att skydda bättre mot blåst osv när det inte är jätte värme ute,

för dessa stackars öroninflamationer e helt galet täta

å jag lider så med henne,

så till slut hittade jag en mössa som saga fastnade som en tok för,

och givetvis satt den som ett smäck,

150:-!

men jaja det får kosta vad det kostar vill tänkte jag, kan det underlätta för att

minska risken för öroninflammation får det kosta vad det vill.


gick även in på ljungblads å tog en fika,

vi hade ju med oss markus å pojkarna med :)


å på kvällen eller ja vid sex snåret kom tindra hem.

å herremin gud va fin hon var i håret nu!

jag la ju fram ett litet önskemål till fredrik när han skulle a henne till frisören eftersom

hon inte kan ha så långt hår,

att jag skulle vilja att dom klippte upp det på henne så hon faktiskt 

skulle få mer av en frisyr än bara axelkort hår,

å som sagt det passar henne som tusan!

gud va fin hon va, å va hon såg stor ut helt plösligt!


mina fina barn vad jag älskar er!

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards