Alla inlägg under mars 2012

Av istarte - 27 mars 2012 22:39

Jaa va ska jag säga om den här dagen. Vaknade i ren panik!!! Försovning!! Skynda skynda drog på mig och saga fort som attan å stressade iväg till förskolan, ber om ursäkt för att vi är försenade, dom tittar konstigt på mig och förklarar att klockan var en timma tidigare än vanligt!!!!! Jaja de va bara å lämna saga, va skulle man göra? Utanför mötte jag Sussi vi ten cigg ihop och tog sällskap en bit, trevligt, åkte till jobbet å han dricka massa kaffe å röka i lugn å ro, haft en jätte bra dag på jobbet för övrigt, skulle från början haft saga ikväll för Patrik var förkyld, men han mådde bättre å tog henne idag ändå, så nu är jag hemma hos Markus å päser i soffan, börjar bli bra trött nu, ser fram emot i morgon, en av dom riktigt roliga dagarna att jobba, sov så gott alla ni, föresten vore det kul att få lite kommentarer, puss

Av istarte - 26 mars 2012 21:47

Längtar tills den nya appen kommer så det blir roligare att blogga från mobilen, ligger iaf i min sköna säng och hade tänkt slå igen mina gröngula snart, haft en lång men skön dag, jobbade till ca 15,30 hämtade saga, tog en tripp till stan å handlade en klänning till saga å en t tröjan till tindra, båda på rea för 29 kr, Me like! Sen köpte jag även en ny baddräkt till saga, jätte söt, och strumpor p fina hårspännen :) åkte hem å lagade oss lite middag, mös, slängde saga i badet å sen var det dags för nattning, nu ska jag sova, ha de gott alla nu där ute och sov sött!

Av istarte - 25 mars 2012 21:02

Fast jag gjort massor idag så har jag allt hunnit få

till ett par inlägg, typ tre eller ngt :P de e inte illa för att vara jag right:?


började morgonen lite smått stressad när barnen gapade i munnen på varandra å jag

kände mig mer som en yr höna med för få vingar typ..

men det blev fason på det tillslut å morgonen rullade på.

Ringde Patrik för jag visste att han ville träffa tindra

och eftersom fredrik skulle hämta henne relativt tidigt tyckte

jag det var passande om patrik kunde träffa henne så tidigt som möjligt,

för jag vill ju inte bara få hem henne för att skeppa henne vidare direkt utan lite mys innan  


tog tag i städningen trotts det fina vädret ute, tvättade å va ganska överlycklig över att

kunna ha tvätten tokandes på balkongen :)

diskade, damsög, plockade undan massor, barnens rum fick sig ett upplyft,

bytte plats på en byrå, damtorkade å torkade av alla bänkar osv,


han precis bli klar innan det var dags för fredrik att hämta tindra,

han stannade på en snabb kopp kaffe å lite fika innan dom rullade vidare mot borås,

så nu får jag sakna min fisgris ett tag igen, min underbara tindra,


när saga vaknat från sin middagslur tog vi på oss å vandrade hem till min darling å hans 2 pojkar,

blev bjudna på middag kaffe å glass, sen va de ju spel som gällde för hela slanten,

men över lag en ganska soft söndag faktiskt.


i morgon kommer en ny vecka, å solen idag gav mig tillräckligt med possitivitet för att

fortfarande längta efter måååndag å jobbet :)


nu ska jag snart sussa, för jag e döden trött,

förmodligen blir det väl lite angry bird innan med ;)

inte alls fast jag lovar,

haha

 ha de gott allihopa å god natt :) 

Av istarte - 25 mars 2012 12:42

kan inte låta bli att i vissa lägen bara må oförskämt bra

med mitt liv, en stund som denna till exempel när verkligen allt känns

så otroligt bra, jag lyssnar på musik, städar, hängt tvätt på balkongen,

dricker lite kaffe å mellanlandar här,


tänker på allt underbart som jag har,

är det solen som gör det måntro?

kanske, den har nog ett finger med i spelet iaf,

längtar till jobbet i morgon,


älskar min tillvaro, mina underbara barn,

min underbara kille,


just nu känns allt bara så otroligt himla bra  


   

Av istarte - 25 mars 2012 08:54

det märks att båda flickorna har vart hemma under helgen,

för jag är faktiskt helt slut,

det har vart himla mkt denna helgen,

och saga är så otroligt mammig så de e helt sjukt,

det är riktigt jobbogt, man verkligen känner att man bara vill ha liksom en meters omkrets 

fri så man kan få pusta ut å inte känna sig helt kvävd i vissa stunder.


och svartsjukan sinsemellan dom är mer påtaglig än vanligt,

det är min mamma min mamma min mamma min mamma sagas mamma tindras mamma hela tiden,

mina älskade sketungar,  

känner mig lite sleten faktiskt idag, ska

försöka ta itu med hemmet lite grann.



Av istarte - 24 mars 2012 08:55

ja du milde himmel säger jag bara vilken natt!


vaknade vid halv 4 i natt när båda barnen hade

krypit upp i min säng och fått för sig att på

riktigt börja slåss mitt i natten,


saga hade försökt ta tindras kanin vilket ledde till att tindra

fick ett raseri utbrott å började dra hysteriskt i den (det var då jag vaknade)

han precis slå upp ögonen å se henne slå saga i magen bara för att

få tillbaka sin kanin, saga började gråta helt hysteriskt,

tindra skrek å jag blev vansinnig,


när saga väl hade slutat gråta fick hon tydligen för sig att

hämnas då hon snabbt som attan la sig vid tindra å nöp henne så hårt i armen hon bara kunde

tindra började skrika igen å jag fick denna gången skälla på saga,


när dom slutat att skrika å jag ville att dom skulle försöka somna om,

kunde saga inte komma till ro, hon var vaken å pigg,

la sigg å knödde med flit på tindra så tindra blev sur,

sparkade med benen, petade med tårna,

å mitt upp i allt så gick hon upp började tända öampor å fick för sig att

hon skulle bada mitt i natten,


jag gav upp gick upp å gjorde en flaska välling,

ville bara att hon skulle somna om, och som tur var gjorde hon detta med flaskan iaf.

jag var verkligen helt döden trött.


sitter med mitt älskade kaffe nu, tindra har iaf vaknat på ett bra humör å ville sköta 

macksmörandet osv åt lillasyster,

hon kan om hon vill, när dom ätit ska saga få den där stackars duschen/badet som hon så gärna 

ville ha mitt i natten :P


 

Av istarte - 23 mars 2012 07:22

 


God morgon alla ni där ute,

Sitter med mitt morgon kaffe med ögon som går aningen i kors,


uppe med tuppen va det ja :)


det är fredag idag, sköönt :) inte för att det är ngn direkt egentlig skillnad,

men bara liksom lite skönt å veta sådär :)


pratade precis med hjärtat en sväng på telefon, han e på väg mot jobbet,

jag hade kunnat jobba i eftermiddag om jag bara hade haft någon som kunde tagit kidzen ett 

par timmar, men jag har ju tyvärr ingen familj här i stan man kan lita på direkt,


mormor har inte hört av sig på typ 3 månader,

för hon e sur, och jag vet precis varför,

och mamma är ju uteslutet, ibland hade det vart skönt att bara känna att

man hade haft ngn familj här faktiskt, men nu har jag inte det.


visserligen e jag mer än gärna hemma nu när det var så länge sen tindra va hemma med  

mysa med mina flickor å ha kvalitets tid e ibland det bästa som finns,


okej, måhända att jag inte har någon egen familj här som kan ställa upp.

pappa bor för långt bort,

men jag har skapat en ny, en egen,

å med denna familjen kan jag göra det på mitt sätt,

vara den mamman jag vill,

och i framtiden förhoppningsvis den mamma/mormor man alltid kan lita på om det verkligen kniper.

kommer alltid ställa upp för mina flickor, dom ska aldrig behöva känna att dom inte har någon mamma eller familj

som kan ställa upp och hjälpa till.

jag kommer finnas där för dom,


gör om, gör rätt

dvs jag gör det på annelie vis


   

Av istarte - 21 mars 2012 11:47

återigen hur lång tid som helst sen jag bloggade senast, jag är usel på det där i perioder.

men men thats life, som sagt man har ett liv en vardag med,

dvs saker som tar upp mkt tid, såå man kan inte sitta å blogga jämt om man heter Annelie hehe ;)


så what now?

sitter hemma å lyssnar på jessie j, dricker kaffe, njuter av det sköna vädret,

å tacksam över den härliga temperaturen ute idag,

tvättmaskinens surrande hörs dovt i bakgrunden å hemmet luktar vagt av

vanilj, mitt absoluta favorit sköljmedel :P


jag känner mig ganska soft idag, är ledig, saga ska hämtas senare, flera faktorer som

gör att det mesta känns otroligt skönt, skönt å harmoniskt, jobba i morgon på mitt gammla assistent jobb,

andra saker jag inte kan yttra mig om för stunden som jag är otroligt lycklig å glad över.

känner mig riktigt riktigt stolt över mig själv å vad jag har åstadkommit helt ensam,


att få kunna känna att alla som någonsin trott att jag aldrig skulle komma ngn vart när jag var yngre,

alla gånger man fått höra att man bara kommer bli ett misslyckat jävla socialfall som sin mamma när man blir vuxen, alla gånger man fått höra att folk inte har någon tro till att man kan klara sig själv å få det bra,

att få höra komentarer som hur ska du klara dig nu utan...... osv osv


det har jag fått leva med större delen av mitt liv,

och ändå.. ändp har jag lyckats med det som jag har velat och lite till, jag var nöjd redan innan,

jag har en sån otrolig kämparlust i mig om man ser till hela livet i sig, hur man fått kämpa för sin rätt, slåss för sin åsiktet, sätta ner fötterna en halvmeter ner i jorden för att kunna få sin vilja igenom medans folk försökt köra över mig.


det är skönt när livet ler mot mig, när jag kan känna mig stolt över mig själv,

känna att jag är bra, :)

jag är tacksam, trivs och älskar mitt liv, har 2 underbara barn, en underbar kille med hans 2 fina pojkar,

ett jobb jag faktiskt älskar, är otroligt tacksam över, arbetskamrater som jag tycker mkt om,

en toppen chef, och fina vänner, kan man begära mer av livet egentligen? <3


over and out for now

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards