Alla inlägg under januari 2014

Av istarte - 31 januari 2014 15:43

Japp har fått fatt i ett nu så jag kan börja töja, men fan ca trögt de skall vara att trycka igenom och ändå är den bara på 2 mm. Men jag får väl ta en liten bit i taget antar jag, de tar ju bara stopp nu..

Av istarte - 31 januari 2014 11:57

Siiter här framför datorn och lyssnar på lite go musik,

dricker lite kaffe, och njuter av lite lugn,


mådde halv krasst både i föregår och igår,

just nu hägrar uvudvärk och muskelvärk, så jag tror att ngt är på gång eller iaf fall vill.


vägde mig i morses, vikten ligger nu på 63,7

vilket jag är väldigt glad för,

jag känner skillnad i kroppen från mina föregående 66,7

3 kilo gör mkt på mig, jag ska droppa några kilon till,


och nej... det är inte för att jag vill vara`"smal"

det handlar om att jag vill må bra, orka mer,

inte känna mig som ett vandrande gäddhäng utan energi,

och dessutom vill jag slippa mina magsmärtor som tydligen har en tendens att komma oftare så fort jag väger några enstaka hekto för mkt,



Jag tycker dock att det är himla tråkigt att folk automatiskt fnyser åt en för att dom tror att man ska "banta" för att bli smal, jag hamnar automatiskt i den luckan av ngn konstig anledning, men jag kan inte anse mig vara tjock för er som tror att så är fallet...

nej jag är/var inte tjock, visst jag hade lite hull, lite kärlekshandtag vilket jag anser kan vara charmigt,

men tjock?? nej skulle inte tro det,

krass, slö, energilös, ja det var jag.


jaja nog om det...

annars då.. väntar på våran nya soffa, men nu ska den komma på måndag iaf,

det ska bli så jävla gött å äntligen få hem den, det kommer bli så jääävla bra!! :)

längtar som tusan..


 


Föresten en fråga... ska jag fortsätta färga håret mörkt/svart..

eller sja jag låta det växa ut å få fram naturlig hårfärg, eller ska jag göra tjockare breda slingor, eller sakta men säkert gå mot blont igen?? HJÄLP!!!!!


 


NÅÅÅÅ vad tycker ni??


Av istarte - 29 januari 2014 07:50

Sitter och äter soppa till frukost, chicken thai curry eller vad den hette, jätte god, ganska mysigt med vid nya köksbordet

Före.

Och sedan efter!!

En klar förbättring med plats för 3 personer på varje sida, sen har vi lilla Elvis som kikar läget ut i mörkret

Vägde mig i söndags -2,3 kilo på en vecka, har fetat till mig ordentligt under julmånaden, och det hjälpte väl inte till av att jag var hemma och sjukskriven i nästan 3 veckor och bara bakade och bakade,

Och det senaste har jag ju haft lite bekymmer med mina magkramper igen, av ngn konstig anledning är det oftast när jag har några fetis kilon för mkt jag drabbas av detta,


Så jag började räkna på mina kcal och väga maten!
Max 1500 kcal per dag, gärna strax under, försöker hålla protein nivån på 2g per kilo om dan å se till att jag få i mig aminosyror för att droppa fett och inte muskelmassa, (jag vill bli smal) inte svag och utmärglad!

Ca 2 dagar i veckan, iaf 1. Drar jag ner mitt intag av kcal så mkt jag bara kan och orkar, detta gör jag på lediga dagar så jag inte behöver lyfta ett finger om jag inte vill, men ser då till att jag verkligen får i mig rätt mängd protein så jag inte behöver gå hungrig, än så länge ger det resultat, och jag är nöjd,

Jag ska bara orka fortsätta med :p
Men när jag gör på detta viset lan jag fortfarande äta sånt jag tycker om, men det blir lättare att välja och så långe jag förbrukar mer än vad jag stoppar i mig så ser jag ingen fara i det..

Av istarte - 26 januari 2014 19:21

Det har vart en turbulent tid de senaste, sen början på december kan man nog säga, och jag förvandlades lite till ett vrak med sömnsvårigheter igen....

Men jag får nog säga nu att jag är nog 99% tillbaka, om kanske inte t.o.m lite lättare för att ha en "whatever" känsla hos mig, för det har varit annat än bara det privata planer som stört mig, det är fortfarande ett bekymmer på plats,

Men jag tampas med det annorlunda, jag går inte och biter ihop och hoppas det ska rinna av mig längre, jag fräser med en gång, jag till å med överraskar mig själv med att utan att ens tänka fräsa till,

Jag antar att jag bara helt enkelt har fått nog av att ta massa skit och känna mig värdelös,
För jag är värd så himla mkt mer, och det är inte farligt om jag säger ifrån, jorden slutar inte snurra om det blir konsekvenser, och jag löser det i sånna fall, för jag är bra!!!

Så nu ligger jag här med en vardag som fallit ganska bra på plats igen med rutiner och allt efter jul, klockan är inte ens åtta en söndag, har lagt barnen å är göör trött själv,

Men jag mår bra, är lycklig och tillfreds

Av istarte - 22 januari 2014 22:32

Ligger här i sängen å känner mig som en annan pensionär, hur ska jg känna mig när jag är 50??!

Satt i kassan förut idag när det kom en dam?? För ung för att kallas tant, för gammal för att kallas tjej, ja säg kvinna då, ca 45-50 Max! Och hon hade halvvägs till grått hår.... Jag kan inte låta bli att fundera på hur det skall se ut när jag blir gråhårig, ska man spara ut till naturligt hårfärg så att det gråa får komma gradvis, eller ska man färga håret tills det visar sig i en silver grå/vit utväxt!!

Ja vem fan vet?! Jag är 28 för Guds skull jag ska inte fundera på sånt här!!!

Jaja livet är inte slut än!!

Av istarte - 21 januari 2014 21:36

ska snart slänga mig i bingen,

har haft en riktigt mördar tråkig dag på jobbet med en del

tillhörande krångel, sura kunder och dylikt, dessutom har jag fått tillbaka min huvudvärk :(

den försvann under tiden jag var sjukskriven,

men nu har den kommit tillbaka igen,


tog först 1 ipren på jobbet... ingenting hände,

tog sen hemma nu tidigare ikväll 1 alvedon och 1 naproxen.

ingenting......

ställer mig då frågan om huvudvärken är arbetsrelaterad.....

om jag drar på mig för mkt spänningar på jobbet eller något, vem vet.


jag får iaf ringa läkaren någon gång framöver om den inte försvinner, borde dessutom egentligen få tummen ur och ta mig till läkaren för att ta mina prover som jag borde tagit för lääänge sen...

men jag har ju antingen aldrig tid eller ork...


jaja nu ska jag ta å nana sängen gud så gott!!

Av istarte - 20 januari 2014 01:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 10 januari 2014 15:10

Jag sitter här och känner mig som ett allmänt kolli idag;

sleten som satan, mjukisbyxor, gårdagens icke borttvättade smink,

håret i en slarvig hästsvans,


Håller på å donar lite här hemma, plockar undan massa bröte som samlat på sig i flera dagar,

ska dra snabeldraken med och tillfånga ta damråttotna som hittat fäste i denna bostaden det senaste.


Jag har lixom som inte orkat nu när jobbet drog igång efter en tids sjukskrivning,

det är konstigt det där med hur allt kan få för sig att komma samtidigt av en ren slump.

har gått här hemma och samlat mig under ca 3 veckors tid nu efter allt som hänt,


Hamnat i ett tillstånd av allmän dvala, ingen koll på veckodagar eller veckor heller för den delen, allt har bara LUNKAT i sakta tid,


Så började jobbet, första dagen fick jag förfrågan om att kolla upp möjligheter till övertid kommande måndag pågrund av inventering,

kommer hem upptäcker av en slump att veckodagarna på shemat som ligger på nätet hamnat tvärtom och måste sätta mig och skriva nya sheman för barnen,

under tiden ringer min gamla brukare å frågar mig om jag kan jobba dag och natt början på februari,

sen måste jag efter att sjukskrivningen lägga in lite tider i timecare för att få lite extra inom komunen..


fixar ngn som kan hämta barnen på måndagen för inventeringens skull,

sen visade det sig att pojkarnas mamma skall hämta pga av simskola så nu hoppas jag att hon kan lämna dom först efter att markus kommit hem vid 20, eller att dom löser det för jag har redan lovat jobbet, sen dessutom så fyllde saga år i onsdags så jag måste få ihop ett litet kalas i helgen å planeringen är lite svår eftersom jag måste få besked av pappa om vilken dag han kan innan jag sätter dag och tid.


sen har jag dessutom fått jaga chefen på komunen för dom har missat utbetalningen för senast..



Så snacka om att verkligen gå från noll till hundra,

sen skall vi ju inte tala om lapparna från skolan om kommande utvecklingssamtal som jag maste samordna tidsförslag med stora tösens pappa som verkligen är ett esse även han på å ha röriga dagar och svårplanerade arbetstider,

ja pust!


men vi kör väl på som vanligt.. slänger i kolen å tuffar upp tempot på tåget å gud nåde när kolen tar slut..

eller kanske inte då kanske jag äntligen somnar på kvällarna!!!

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards