Alla inlägg under juli 2013

Av istarte - 25 juli 2013 20:42

Tjoflöjt!

Ligger här i soffan, tittar på Simpsons å viftar på fötterna, pojkarna fick med sig grannens pojk in på kvällsmat, sen blev det övernattning :) pojkarna var så lyckliga så dom tjööt :)

Men vi får se hur det funkar, om det håller över natten för just nu vill alla sova med alper, han är poppis :)

Gott med grannar som dom mitt över :)
Under tiden som barnen var ute å lekte passade jag på att rensa lite bland flickornas saker, och Barbie dockor i all ära..... Men nu när flickorna inte sett har jag vart så hemsk så jag slängt alla jävla Barbie halsband, klockor, skor, väskor, armband, solglasögon, kameror, drickflaskor m.m för jag behöver väl inte fortsätta för att ni ska förstå vad jag menar?

Köper man ett större paket med en Barbie docka följer ju säkerligen 50 små plastsaker med som sitter fast 1 och 1 med små jävla gummiband
Och Sen givetvis blir det liggandes ÖVERALLT och får ABSOLUT inte slängas, men dom leker aldrig med dom, så nu när ingen sett är dom kastade, och kommer förmodligen heller inte saknas :p

Av istarte - 16 juli 2013 01:05

Japp du läste rätt, fy va äckligt!!
Öppnade dörren till skafferiet igår och där! Mitt framför näsan på mig hittade jag 2 små avlånga kryp!!

Fattade med en gång att det måste vara ngn typ av bagge eller liknande så jag spanade internet och bilder tills jag hittade våra inneboende, (plattbagge) en typ av mjölbagge.

Så det första jag började med i morse var att riva ur hela skafferiet, och sen ringa Alingsås hem som gav mig numret till inseckta som dom har avtal med, så i mitten av veckan skall som ringa igen och komma bort, tills dess har jag gjort mitt, gjort rent skåpet, men kan ändå när jag öppnar se hur de e en å en annan som snabbt försvinner ner i en springa igen,

Nu är iaf hälften av innehållet i skafferiet slängt, känns det som,

Sen inte nog med det så fattas det ett par skor, det är inte första gången enbart Foppa tofflor eller ngt annat kommer med, har fått köpa vinterjacka, fixa regnkläder och köpa gummistövlar, andra gånger, och svaret man får är du får la köpa åt henne, hmm mjo men jag skall inte alltid BEHÖVA göra det... Det är det de handlar mest om, inte när jag i normala fall har henne 4 hela dagar i månaden och betalar underhållsstöd,

Ibland säger jag bara........

Annars ligger jag här nu som vanligt å kan inte sova, det börjar bli uttjatat nu... Å jag gick upp tidigt, hållt i gång under dagen, dessutom dragits med huvudvärk större delen av dagen å var helt slut ikväll, men ändå ligger jag här........ Å kan inte sova!! Argh!!

Men i morgon bär det av till flickornas morfar för att sova en natt i husvagn, de skall bli mysigt, pojkarna åkte till sin mamma igår efter en helg i Växjö hos Mia å Pierre, Gud va mysigt det är hos dom,
Sånna otroligt mysiga människor! :)

Där fick nu lite bedrövligt från marshmallows grillningen, här kommer lite andra bilder för att sumera helgen ;)

Vattenkriget vi hade var riktigt kul!! :)

Som sagt denna helgen har vart helt underbar med fantastiskt väder och fantastiska människor och hundar :)
Det är med lite sorg man åker därifrån faktiskt, jag har i te träffat dom mkt, men jag har aldrig känt mig så välkommen och accepterad någon gång som där :)


Nu ska jag försöka sova IGEN

Av istarte - 12 juli 2013 21:02

Jag kan inte säga annat än att jag har det för jäkla gött just nu,

Morgonen startade med packning, sen lastade vi in oss i bilen och åkte och lämnade lilla saga skrutt till sin farmor,

Sen vidare till ÖB, för att handla lite dricka å annat till bilfärden, men innan vi han handla klart ropades det i högtalaren om en bil som brann! Så vi sprang ut för att kolla och mötes av denna synen.

Det gick jävligt fort kan jag tala om, bilen var utbrunnen innan brandkåren hann fram :/

Iaf efter det startade våran färd mot Växjö (rottne)

Oändligt tråkiga vägar ibland bara, annars gick det ganska bra och lagom fort trots allt, å då har vi 2 stopp å 1 pissepaus inräknat,

Nu ligger jag som en strandad säl i en av deras fåtöljer som man kan fälla ut... Är dunder slö efter maten, det blev tacos idag :)

I morgon väntar mera sol, bad, bus med djuren, å fint sällskap :)

Av istarte - 12 juli 2013 00:16

Snart är det dags att krypa till kojs,
Spenderade förmiddagen med ett läkarbesök för att se om det finns ngt att göra mot min huvudvärk som jag mer eller mindre har dagligen, han kallade mig för ett klassiskt skolboks exempel på stressrelaterad spännings huvudvärk,

Och eftersom jag själv redan gör allt som han föreslår att jag skulle göra så fanns det inte så mkt mer än att fortsätta med det, dock att jobba lite mer på att få sömnen att funka, så nu ska jag försöka komma ihåg att ta 2 atarax vid fem på eftermiddagen, och sen 2 till vid nio snåret för att försöka få till en fungerande sömnrytm. För det skulle kunna vara en anledning till att det är så svårt att få bort spänningarna, för kroppen hinner aldrig ta igen sig och slappna av fullt ut, inte ens när jag väl sover, för jag missar tydligen massa djupsömn.

Hmpf, aja får försöka, för jag har ju inte dragits med sömnproblem sen tidiga tonår menar jag....
Suck

Aja, sen iaf när saga och jag kom hem igen var hon Noah å Wille ute, dom fick för sig att börja plocka vinbär till mig så jag kunde baka paj, tillslut gick jag ut till dom så vi kunde plocka bär allihopa för jag ville koka saft :)

Här har vi en liten del av resultatet.
När jag hade lagat paj, kokat saft och lagat mat på en å samma gång, och vi hade ätit, tog saga sin balans cykel å jag mina ben och traskade hem till Emma Tim och Nova för lite fika :)

Denna fina teckningen fick saga av Nova, det skulle föreställa henne och saga, :) dom är så söta mot varandra dom två ibland :)

I morgon skall saga till sin pappa igen över helgen, vi lämnar henne hos sin farmor på morgonen, sen för oss andra bär det av till Växjö hem till Mia och Pierre :)

Det ska bli himla mysigt :)

Av istarte - 11 juli 2013 00:05

Tjoho i stugorna,
Vad har ni haft för er idag då?

Själv vaknade jag gööör sent efter att ha somnat först sent på natten, så det var mer eller mindre bara å hinka i sig en kopp kaffe å sen bar det av till Markus mamma, jag å barnen fikade med henne medans Markus bytte bromsar på bilen,

När det var klart bar det av för att hämta upp lilla saga skrutt! :) som jag saknat henne, men det första hon sa var att hon ville till Markus haha han växer mer och mer i hennes ögon ju längre tid det går,

Sen är hon så söt, för då sitter dom här i vardagsrummet när hon säger Noah.. Vet du.. Att jag älskar dig, och Noah säger att han älskar henne, att inte mitt hjärta smälter 10 gånger om.

Tog med mig Noah och saga upp till affären för att handla dagens middag (willes beställning) stekt fläsk, bruna bönor och potatis, och tills middagen var färdig var barnen givetvis ute och härjade, även efter maten, då kom även Stefan med sina 2 döttrar :) alla barnen lekte som vildar och hade jätte kul, dock när dom tröttnat en stund på att vara ute hördes det desto mer här hemma, haha för ett tag hade vi 6 barn som härjade runt här inne :p dom är iaf inte sysslo lösa,


När saga lagt sig var jag tvungen att gå upp till Ica å handla mjölk, för mängden hemma hade jag missbedömt vid första handlingen, på vägen dit hittade jag denna söta lilla rackaren :)


Och detta var på saga och Noah på väg till affären första gången

Sen en stund efter att jag hade vart och handlat mjölken kände jag lite i sista stund att det hade vart skönt att dra till gymmet, då var klockan strax innan 10 å gymmet stänger 11 sp jag slängde på mig mina kläder och drog dit, det var bara 2 personer när jag kom dit, och som försvann nästan med en gång,

Här är iaf resultatet av gymmet i dag.. En myyycket svettig Annelie

Av istarte - 9 juli 2013 21:29

Nu är slutet på denna dagen här.

Idag har Markus Wille Noah och jag vart nere i stan och käkat lunch, även glass i stora lass :p

När vi satt utanför blomsterhandeln när pojkarna åt sina mjukglassar passade jag på att gå in en sväng, jag ville köpa en liten ros till Markus, :)
Så en liten vacker röd ros fick han av mig <3

Åkte och hämtade lite delar till bilen, å sen en sväng upp till vinden för att spana läget lite.


Sen har Marie vart här en sväng å druckit lite kaffe med sina 2 pojkar, så barnen sprang ute som tokar å lekte, och Markus mamma kom mitt i allihopa å plockade med sig Wille hem för övernattning,

Så när Markus gick ut för att börja med bilen va Noah ute, och jag började laga sen middag plus slängde igång ytterligare ett bröd bak.

Och givetvis skulle det bli ett kvällsdopp, och jag fegade ur :p fy vad det blåste kallt, dock kändes inte vattnet så farligt men jag kunde bara inte förmå mig att klä av mig i den kalla vinden, brrrr!!

Av istarte - 9 juli 2013 18:31

Att jag verkligen verkligen älskar att ha semester!!! För stunden sitter jag på balkongen å tar en cigg efter maten (som bara jag ätit) då Noah inte har ngn matlust och hellre leker ute, och Markus fixar listen på bilen.. Så här sitter jag..

Och lyssnar på bakmaskinen. Som låter snäppet mer ansträngd idag än igår, och degen ser mer ut som en riktig deg, så jag hoppas på bättre resultat idag än igår, det måste vart fel på det reseptet jag hittade då det mer var som en degklump alltihop när den var färdig.. Nää nu ska jag hänga lite tvätt, återkommer sen med lite bilder från dagen me :)

Av istarte - 8 juli 2013 22:28

Hejsan hoppsan,

Brödet tidigare blev ingen hit kan jag lova, måste vart ett konstigt respekt för bröden som bakats i den tidigare har gått att äta, detta blev som en degklump bara :/

Men idag har jag iaf fått besök av fröken Martina :) det går allt för lång tid egentligen mellan gångerna vi ses, men så är det tyvärr när man bor i olika städer och båda har familjer å jobb.

Jag hade lovat henne för ett par dagar sedan att jag skulle hjälpa henne med håret,
Hon hade vart hos ngn frisör tidigare som skulle färgat hennes underhår rött, men det var både lite fläckigt blont, brunt å dassig röd för som såg urtvättat ut,,


Här har vi fått i den svarta och röda färgen, det såg dö läckert ut redan här :)

Kanon snygg kombination tycker jag med rött under :)

Och givetvis en bild på mig och Martina, dock ser vi ut som 2 fruntimmer som fått syn på typ världens största godis skål eller ngt hahaha

Mitt i allt fotande ville ju givetvis Noah att jag skulle ta kort på hans tappade tänder, så jag bjuder på en bild av fotomodellen Noah med :)

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards