Alla inlägg under maj 2012

Av istarte - 31 maj 2012 06:05

hatar hatar hatar  myggjävlar, har massa jävla myggbett

å det kliar så in i helvete speciellt det i ljumsken! aaargh!!! blir galen!





yepp, morgonkaffet intas i lugn å ro å det betyder att sen e jag fit for fight för

whatever som skall komma,

skall gå in å väcka saga snart, min lilla stumpelumpa :)

gick in till henne innna kaffet runnit ner å klappa lite på henne,

hon bara ligger där så snarkar  


vet ni om 1 vecka å 1 dag senast skall skattepengarna sitta på mitt konto :)

bara 6500 kr extra å slänga in ytterligare på sparkontot e inte helt fel

 

tihi*


nää nu ska jag dra mig, over and out 

Av istarte - 30 maj 2012 21:46

det är onsdag.. jag har fått hem min underbara tösabit :)

sitter för stunden å väntar på att mitt te vatten skall koka upp så jag kan ta en kopp te i pausen med det

jag håller på med och sen gå å lägga mig, upp tidigt i morgon,


ska bli kul å ge sig på avdelningen igen,

dags å göra lite beställningar med tror jag allt :=P


vad mer i dag.. har handlat,

alltid lika roligt å shoppa loss på willys, man får så mkt

mer för pengarna där, dock är köttfärsen sämre, mkt mer vattnig, urk.

och utbudet är mkt mkt mindre,

men det är mkt billigare som sagt,


det var kul att testa dom nya sandalerna på saga :) hon gillar dom skarpt,

i morgon får hon även ha sina nya byxor :)ho va lite

sur för att hon inte fick sova med dom nya boxorna  

mitt lilla troll,


upptäckte även när jag plockade ut hennes flätor att hennes pappa hade

klippt av henne ytterligare ett par centimeter av hennes hår,

och hon är så söt :)

jag klippte ju bara bort det absolut värsta sletna,

men patrik ville nog ha väck lite till :)


håret bara stod rätt ut på sidorna haha,


sista jobbdagen i morgon för den här veckan, så jag har både hela fre, lör, å söndag med flickorna,

härligt med fri helg :)

förra helgen var gansla seg :P


nepp nu ska jag dricka upp mitt tee, återkommer

i morgon hoppas jag :P 

Av istarte - 28 maj 2012 22:24

Hejsan hoppsan, nu va det ett ganska bra mellanrum på blogg inläggen, har vart så otroligt trött det senaste men ändå inte kunnat somna i tid på kvällarna så jag känner mig ganska utmattad, nu vill jag bara få hem barnen, att det ska bli helg å vara ledig från jobbet å bara njuta av mina flickor å tidiga kvällar förhoppningsvis. Har vart så otroligt trött hela dagen på jobbet idag, dock på ett strålande humör tills ca tre timmar kvar till stängning, men annars en toppen dag. Ligger hos hjärtat nu återigen med hans i pad, flätorna i håret å lukten av ny regn i rummet, mysigt, det behövdes kan jag lova, haha hjärtat å jag ligger å pratar lite om hans yngsta son i morse när jag låg i soffan å sov, han sa att jag visade svansen haha ( rumpan ) å hade ställt en kudde framför Bajen på mig, haha dom e för Goa, vet ni på mors dag fick jag faktiskt ett grattis på morgonen och en blomma av dom när jag kom hem från jobbet för dom tyckte jag skulle ha det när jag inte hade flickorna, slika underbara Goa pojkar dom är :)

Av istarte - 24 maj 2012 16:22

Hade ingen bättre status att inleda med.

sitter iaf här vi datorn i bara linne å har slitit av mig kjolen,

för det är ju himla varmt ute :)

tänker på min lillfis som har öroninflammation igen,

stackars lillan  


denna gången är hon hos sin pappa,

å jag kan inte låta bli att känna mamma hjärtat värka lite extra

nu när jag vet att hon mår dåligt,


för övrigt idag då?

har haft zara på besök på förmiddagen,

tog en tripp till jobbet å tjöta lite å hämtade min lönespec,

:)


möte upp linn på stan, syndade å tog en fika,

första latten på gud vet sen när senast,

minns inte iaf :P


tog en tripp till bokaffären å inhandlade mig lite läslektyr, tänkte älsklingen skulle få spela lite utan å känna att

jag blir uttråkad :P

boken verkar vara riktigt bra.


Vi har ju hemligheter i den här familjen,

heter den ;)

höhö


blev även uppringd av telenor som trollat fram en billoigare variant av abbonemang till mig :)

nu ska jag vänta på att kycklingen skall tina till sen ska jag laga mat till mig å hjärtat, för han e snart här :) 

Av istarte - 21 maj 2012 05:17

Nej inte pigg för fem öre alls vill jag lova,

gårdagens kväll blev helt upp å ner med fredrik som kom hit vid 11 för att hämta Tindra,


somnade väl själv inte försen halv ett kanske eller ngt åt det hållet,

snart dags att plocka på mig dagens look,

så man ser lite fräshare ut på jobbet :P

jag är väl inte den människan som ser piggast ut mellan 5-12 höhö, men kaffet denna morgonen var väl behövligt iaf,

markus och saga sover fortfarande,


Helt otroligt vad saga är pussig å kramig mot mig,

det är hon visserligen alltid men denna veckan har vart extremt

mkt. Det är jätte mysigt verkligen, hon pussas kramas, klappas osv hela dagarna,

nää dags för facet haha

hoppas ni andra får en bra dag :)

Av istarte - 20 maj 2012 21:50

vilken härlig kväll, mys i soffan framför teven

med min älskling i väntan på att fredrik skall komma å

hämta tindra :)


snart ta markus hår med,  

det är ganska mysigt tycker jag :)

har även fått skruvat ihop hörnbordet å plaserat

min lille lampa där å det ger en himla skön belysning

måste jag säga :)



Av istarte - 20 maj 2012 14:58

fy fanken va jag e mätt,

så mätt så jag mår riktigt illa faktiskt,

tindra satte till sin bråkiga sida när maten serverades och saga är jätte arg hon med.

så nu väntar vi bara på att tindra skall äta upp sin mat å sen glassen,


så ska jag ta med mig barnen ut en sväng för nu orkar jag inte vara inne mer,

å trött blev jag som fan med efter maten,

puh...

inte ens kaffe orkar jag sätta på :P

då e det riktigt illa :P


Av istarte - 20 maj 2012 12:16

Sa ju att jag skulle slänga upp lite bilder,



           









Markus och jag har turen att ha så fina ungar  



Hittils idag då... Tindra skall åka hem till sin pappa igen,

vi vet inte riktigt när han kommer å hämtar henne,

men hon blir iaf till sin förtjusning hämtad med lastbil, håller på å packar ihop hennes väska lite smått,




vi har faktiskt försökt börja med att ha kläder till henne gemensamt nu när hon ändå bor där, för då är det onödigt för mig att handla hem massor av kläder för att garderoben ska ha ett urval när hon ändå bara e hemma varannan helg eller ibland 2 helger på raken,

kostnaderna blir lite mindre för fredrik och mig då.

så det är skönt att man kan hjälpas åt,

ngn stanns ska det ju funka, riight?



saga sover lite middag men ska strax väcka henne så hon somnar tidigt ikväll med, hon har dock sovit dåligt å vart vaken lite på natten pga av sin hosta som är jobbig för henne, den kom igår,

så nu e de kortison å luftrörsvidgande för att få bukt med inflamationen i luftrören som gäller,



Klippte även hennes hår tidigare idag efter att hon hade badat,

Skickade sms men fick inget svar så jag tog beslutet själv,

det var ju inte direkt ändå så att jag hade tänkt klippa mkt, det syns inte ens, det ända jag gjorde var det jag kände var behövligt för ca 1 1/2 cm av hennes toppar var så slitna så det kändes alldeles sprött, men nu känns håret friskt å skönt å ta i igen, å som sagt det syns inte ens :P



Snart dags att ge sig på mitt hår igen, fast ingen klippning utan slingning av utväxten får det nog bli,

men jag kommer nog be om hjälp från zara.

för det är otroligt jobbigt å dra slingor i slinghätta själv så det går någorlunda fort.






Nu ska jag snart ta tag i lunchen,

återkommer senare. 

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards