Alla inlägg under oktober 2011

Av istarte - 30 oktober 2011 09:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 25 oktober 2011 22:30

sitter hemma hos mitt  

nydushad med en kopp kvälls kaffe :)


nu är det hans tur att ta sig en dush..

dagen för övrigt då....

lämnade av tindra på förskolan å sen drog ja vidare upp till

brogården hem till mommo å lämnade av lilla saga för hon hade typ åkt på ögoninfektion eller ngt åt det hållet

fast det typ gått över på bara en dag.. så mommo satt iaf barnvakt, sen bar det av till jobbet

å jobbat har jag gjort fram tills nu ikväll..

jobbar sent i morgon med, å på torsdag kväll är det personalmöte..


annars har även vissa faktorer under dagen gjort den mindre bra men de e tur man kan

skaka av sig det å bara känna att det ger sig för eller senare,


nää nu ska ja ta mig en kvälls cigg å njuta av min underbara iaf,

så otroligt skönt att ha honom,   är lyckligt lottad  

Av istarte - 24 oktober 2011 23:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av istarte - 24 oktober 2011 19:14

Japp mina kära medmänniskor, måndagen lider mot sitt slut, och som säkert fler än jag upplever

känns det ganska påtagligt hur nära vintern är, snart kommer nog snön,


många kan nog uppleva detta höstmörkret som väldigt dystert.

man tappar orken, lusten och det mesta känns grått å ruggigt,

så en av fördelarna med snö får man ju säga är att det blir faktiskt ljusare,


det vet jag som småbarnsförälder utan körkort att det kommer vara uppskattat med lite vitt mitt i allt när man kommer ut på morgnen när kl är 6 och ska cykla till dagis med barnen och det känns som att komma ut mitt i natten i allt mörker..


men mitt i allt det mörka gråa dystra kan jag ändå inte låta bli att få en aningen myskänsla i kroppen,

såhär.. jag steg upp kl 5 i morse, han dricka kaffe i lugn å ro tillsammans med min fina karl,

satt en stund vid köksbordet å småpratade lite innan det var dags att väcka mina underbara småttingar,


och när man sitter där i lagom dämpad belysning tillsammans med ngn

känns det ändå så härligt, så mysigt, fast man är så trött så ögonen går i kors,


att sen lämna av barnen å pussa dom hej då innan man trampar vidare en aning stressad och

på gränsen till att bli sen till jobbet, gör att jag känner mig tacksam,

för många har inte den turen och att ha ett jobb,

och där cyklar jag till mitt,


väl framme på jobbet rullar dagen på, en bra start å en possitiv inställning gör

att jag har ett kanon bra humör, tackade ja till att jobba ytterligare lör och söndag mitt i all opptimism :P


och när förskolan ringer för att lillan har ögoninfektion "igen".... och vill att jag hämtar henne

lyckas jag ngn stanns mellan jobb å annat hitta ork att lösa så hon blev hämtad tidigare

så jag slapp förlora för många timmar på jobbet och samtidigt lyckas lösa morgondagen så jag kan

jobba som vanligt då med,


efter jobbet hade jag turen att barnvakten kunde ha barnen en liten stund extra för jag hade egentligen planerat in en snabbkaffe med emmsan innan föräldra mötet "som blev inställt samma dag" skulle börja.

så jag hann iaf träffa henne en liten stund, vi ses ju inte alltför ofta så jag tror jag pratade så mkt så jag knappt han andas mellan varven för att uppdatera henne,


sen snabbt iväg å hämta hem barnen, satte dom vid bordet i köket så dom fick sitta å måla medans jag

gjorde ett tappert försök att slänga ihop en snabb lätt middag någorluna enligt tallriksmodellen haha.


och ngn stanns där sen efter mkt kiv mellan barnen, maaassa skrik å bråk började jag fundera på vad tisan de va med deras humör egentligen, slängde ett öga på klockan för att konstatera att det var ju för guds skull nattnings tid för saga! vart i hela fridens namn tog denna dagen vägen undrar jag nu haha :)


så såg såg min måndag ut,

och nu när jag sitter här med mitt kaffe, skriver ett inlägg å min stora sitter å pärlar

säger jag till er alla föräldrar där ute,


deppa inte för höstmörkret, hitta det possitiva, det som ger er stämning,

för det är många fler som har en vardag liknande min måndag,


och ngn stanns där mitt i får vi inte tappa det som ger dagen ett värde.

ta vara på alla småsaker


och mys på!!


 


Av istarte - 21 oktober 2011 19:27

Det är fredag och min älskling står i duschen, saga sover och jag passar på att blogga. är trött som bara den idag, förmodar att det är all friskluft å mkt promenerande hela dagen känns det som :)


 

känns som en heel mysig fredag :)

vad är inte äkta fredags mys än att få vara med sin kärlek å vara nra nära riktigt tätt intill, bara känna hans doft, känna hans värme, för han är hos mig

Av istarte - 21 oktober 2011 13:14

väntar på att saga ska vakna så att vi kan hämta lilla tindris på förskolan å sen luncha lite med carro :)

det kommer tindra bli glad över :)


sen e det dags att lämna av tindra, lånar ut henne till lotta tills i morgon som väldigt gärna vill träffa henne..


jag är på super humör idag, känner mig liksom flytande :P

svävande nästan höhö..


nää dags att försöka få lite liv i min lilla sömntuta de blev ingen lång lur för henne då vi nästan bara vart hemma för att vända..


over and out :)

Av istarte - 20 oktober 2011 22:23


Jag kan fortfarande förundras över energin som läggs på helt onödiga saker från människor. Dom får mig att fundera lite över varför dom ägnar denna tiden till ngn dom ändå inte tycker om :P men men jag väljer ju ändå att inte ta åt mig så :p


 


är allmänt nöjd ikväll, i morgon är det fredag, det betyder heeelg =) visserligen jobbar ja lörd söndag men de e korta pass å jag tycker ju ändå om att vara på jobbet så det gör mig absolut inget,


och sen får jag lite kvalitetstid nu i ett par dagar med som jag inte skulle haft annars :) det kallas LYX   för det är tid jag inte skulle haft egentligen :)


idag har jag vart å handlat lite grann, b.l.a clerasil haha det är första gången i mitt liv jag köper ngt för detta ändamålet men med alla hormoner jag proppar i mig kan ja tala om att de behövs för det känns som om jag drabbats av böldpesten hahahaha, konstigt det där att mer hormoner får mig att må bättre och bli lugnare och gladare. vanligtvis när man tänker hormoner så är ju första tanken galna kvinnor... men jag börjar ngn stanns känna nu att dosen jag behöver kanske hittats.. att man nått rätt. det ger sig väl förmodligen, men gud va jag fungerar bra, som en helt normal liten människa.


har blivit lite kass det senaste med bloggandet, men vardagen e fylld av så mkt annat så man har liksom inte orkat på kvällen, de e jobbet barnen hemmet handling matlagning å alla andra vanliga vardagsbestyr som tar upp min tid, precis som det skall vara, har börjat känna mer och mer att jag faktiskt har allt jag behöver att jag är nöjd med min tillvaro och med det jag har och tar för mig.

jag bor själv med mina 2 små trollungar som jag älskar över allt annat, jag klarar själv av att försörja oss, och det umgänget jag har är precis lagom och vad jag behöver och hinner med för stunden,


livet faller mer å mer på plats å går sin stilla gång och det känns som om jag har hittat hem liksom,


och nu ska jag hitta till kudden med, en aningen försent,

god natt till er alla och ha nu en superbra helg :) 

 
Av istarte - 13 oktober 2011 10:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards