Alla inlägg den 16 april 2014

Av istarte - 16 april 2014 20:03

Här har ni mig,

en 28 årig 2 barnsmamma, som alltid de senaste åren försökt till å från med olika

typer av dieter för att äta nyttigt och tappa vikt,

jag har gått på gym, räknat kalorier, kolhydrater, och protein,


men det som alltid fått mig på fall, är bristen på ork och tid

när man har jobb och familjeliv,

och att jag ALLTID har kämpat mot mitt sockerberoende,

att ALLTID ha ett sötsug, att till och med vara sugen på godis chiklad eller kakor EFTER

maten, det har vart som ett osagt kämpande hela dagarna,

jag har till och med köpt kosttillskott i form av chrom för att försöka få mot på mitt sockesug,


och 1 enda liten bit och jag faller pladask å äter non stop utan att jag ens tänker på det,

för en till är ju inte så farligt, nä men en till kan inte skada,


MEN IDAG har jag gått hela dagen utan att ens tänkt på något sött eller gott,

det var nu ikväll jag kom att tänka på det, fast då kom jag å tänka på att jag inte tänkt på det så att säga :)

förstår ni vilket framsteg det är för mig?


skinny fiber it is!!! har du inte provat så gör det för guds skull om du har samma problem som jag,

eller står still på vågen, är trött å slö.

det bästa jag gjort på länge :)


http://skinny_2535881.FreeSkinnyFiberSystem.com

Av istarte - 16 april 2014 11:23

Du kanske är tveksam, skeptisk som många andra?


många som predikar om rätt kost, motion, träning m.m

men finns det inte även där i allt predikande, brist på acceptans,

för att andra inte har en likadan livssituation?


jag accepterar att ni tillägnar erat liv åt det.


MEN jag har varken tid eller möjlighet,

då svarar ni att man får ta sig tid, att det är et svepskäl,

jo varsågod å ta ett kliv in i min vadag i en vecka å byt med mig.


Såå många gånger som jag försökt ta mig tid, försökt att äta rätt,

testat att räkna kalorier, kolhydrater och proteiner, kämpat för att få ihop så jag kan

äta regelbundet med ett jobb som nästan omöjliggör det,

Försökt att gå till gymmet i perioder,


jag håller ut i en månad ungefär,

sen tar det musten ur mig, för jag har varannan vecka 4 barn som skall ha mat, och jag lagar inte olika middagar, det finns det inte tid till,

utöver det att jag inte vill laga olika middagar till oss i familjen för att vi redan sen innan har speciella behov, det måste väl ändå förstårs?


sen att jag har ont om tid, när man jobbar till 18, har 30 minuter på sig att hämta barn på olika ställen med cykel, för att skynda hem, för det skall göras läxor, äta kvällsmat och eventuellt duchas,

och med detta är jag ofta själv eftersom sambon jobbar mkt sent han med å ofta kommer hem först 19.30


när allt detta är klart...

då skall jag gärna hinna fixa mitt innan, kanske lösa lunch till morgondagen om jag har något hemma som går fort att göra,

För jag ställer mig inte å gör långmiddag kl 20.30 på kvällen om jag ens orkar laga middag, för sen är jag helt död. och då prioriterar jag att sova eller ta det lugnt,


eftersom jag behöver min vila och energi till dagen efter som förmodligen ser likadan ut.


så varför kan man då inte få vara glad, lättad över något som skinny fiber utan att få höra predikningar??


lättad över att ha hittat något som bara nu efter en dag hjälpt mig ner i vikt med 700 gram,

som redan nu har tagit bort mkt av min svullnad å pluffsig känsla i kroppen,

som renar tarmarna och drar ut slaggprodukter som främjar den naturliga matsmältningen,

som ger mig en väldigt mkt längre mättnadskänsla,

som förser mig med tillräckligt med fibrer som jag inte får i mig annars för vi har magar hemma som inte tål för mkt fibrer,

som helt och hållet tagit bort mitt socker/sötsug på ett dygn.


varför kan inte det acepteras utan predikningar,

är det för att det strider mot eran ideologi?

men vet ni?


jag har en ANNAN ideologi,

att var å en gör sina egna val med det som

fungerar bäst för mig som individ,

och fungerar bäst för min livssituation,

ALLA kan inte lägga sina procent på vardagen av gym, kost, jobb, å plugg eller liknande,

för allas vardag ser inte likadan ut,


jag har en bekant som pga av sjukdom inte gått ner ett enda kilo på ett år

TROTS gymmet varje dag, stränga dieter osv!


Hon började med skinny fiber och har tappat, vikt 7.5 kg på 3 veckor,

hon skulle gjort en gbp, men är glad att hon fick nys om detta.


och måhända att det kanske uppfattas som att jag länkar konstant osv,

men jag vill att alla andra som finns där ute någonstanns, ska få möjlighet att se detta,

om det kan hjälpa dom i deras vardag, livssituation och kroppssituation hur den än må vara.



Av istarte - 16 april 2014 10:08

 


detta är dagens vikt.

startvikten låg på 66.1


återkommer senare med startmåtten och dom aktuella måtten, missa inte detta du med!!


http://skinny_2535881.eatlessfeelfull.com/

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg, en nystart på mitt skrivande hoppas jag, lämna gärna en komentar eller så :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hjärtan svart

hjärtan svart

pil

 

hjärtan blinka


Ovido - Quiz & Flashcards